جمعه 31 فروردین 1403

اخذ ۱۷۵ میلیارد تومان مالیات در شهرستان بناب طی ۹ ماهه / بکارگیری مدیر غیربومی در امور مالیاتی به نفع مودیان است


مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی از اخذ ۱۷۵ میلیارد تومان مالیات طی ۹ ماهه سال جاری در شهرستان بناب خبر داد.

index 2 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از بینا۲۰: عیسی اورج زاده در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی اصناف شهرستان بناب که عصر امروز با حضور مسئولین شهرستان و روسای اتحادیه های اصناف برگزار شد از اخذ ۱۷۵ میلیارد تومان مالیات در شهرستان بناب در طی ۹ ماه خبر داد.

وی در این جلسه با اشاره به اینکه در طی ۹ ماه مبلغ ۹۲۰۰ میلیارد تومان مالیات در کل استان وصول شده است، اظهار داشت: از این میزان ۷۸ درصد مربوط به شهرستان تبریز بوده و ۲۲ درصد نیز از شهرستان ها اخذ شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت در شهرستان بناب نیز ۱۷۵ میلیارد تومان مالیات از مشاغل و شرکت ها دریافت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به انتقادها از این سازمان در خصوص عدم مبنا قرار دادن اظهارنامه های مودیان بر لزوم نزدیک بودن اظهارنامه ها به واقعیت تاکید کرد و افزود: ۷۳ اظهارنامه سال گذشته مودیان از ۷۵۵۱ پرونده مشاغل شهرستان بناب مبلغ صفر بوده است و دور از واقعیت بودن این اظهارنامه ها سازمان را مجبور می کند تا این اظهارنامه ها را مبنا قرار ندهد.

عیسی زاده افزود: مجموع اظهارنامه های مالیاتی ارائه شده در شهرستان بناب ۲۸ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۵/۵ میلیارد مربوط به مشاغل و ۲۲/۵ میلیارد هم برای شرکت ها بوده است در حالی که مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان مالیات در شهرستان بناب طی ۹ ماهه امسال اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه اخذ مالیات از کارتخوان ها از سال ۱۳۹۹ در قانون بودجه گنجانده شده است، اظهار داشت: این موضوع تنها مربوط به آذربایجانشرقی نبوده و در کل کشور اجرا می شود و بحث اخذ مالیات از تراکنش های بانکی نیز به تراکنش های غیر مستند محدود شده است.

اورج زاده در ادامه با اشاره به انتقادهای موجود در تغییر مدیریتی اخیر در امور مالیاتی شهرستان بناب نیز با اشاره به اینکه علی رغم درخواست مسئولین شهرستانی برای مدیر بومی اظهار داشت: متاسفانه شرایط لازم برای این موضوع محقق نشد و آقای حیدری مدیر جدید این اداره در بناب نیز از مدیران کارکشته امورمالیاتی بوده و قطعا در این شهرستان نیز موفق عمل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است بکارگیری مدیران غیر بومی در امور مالیاتی به نفع مودیان بوده و امیدواریم با تلاش های آقای حیدری شاهد خدمات دهی بهتر برای همشهریان بنابی و تکریم ارباب رجوع در این شهرستان باشیم.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =