جمعه 10 فروردین 1403

نفرات برتر بیست و سومین جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب

بیست و سومین جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب با معرفی نفرات و گروه‌های برتر پایان یافت.

نفرات برتر بیست و سومین جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از فارس؛ سیدمحمدحسین بلاغی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی  ظهر امروز در  مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب اظهار کرد: ظرفیت شهرستان بناب در موضع هنر، فرهنگ، ادب و علم سرآمد است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هنرمندان و دست‌اندرکاران برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب و به‌ویژه رضا لعلی فرماندار این شهرستان، ایام الله دهه مبارک فجر را تبریک گفت و افزود: ما در آذربایجان هم عید نوروز طولانی داریم و هم ایام فجر شکوهمند انقلاب اسلامی طولانی.تری داریم زیرا ایام فجر آذربایجان از دوازدهم بهمن آغاز و تا ۲۹ بهمن ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در طول دو هفته اخیر سه بار در شهرستان بناب حضور یافته‌ام؛ تصریح کرد: سه بار حضور در بناب نشان می‌دهد که ظرفیت این شهرستان در منطقه شمال‌غرب کشور در ایران عزیز از لحاظ هنر؛ فرهنگ و ادب بالاست و بناب با ظرفیت بزرگی که در زمینه فرهنگ و هنر و ادب دارد، در کشور یک الگوست.

بلاغی همچنین با بیان اینکه اگر بخواهیم در استان، منطقه شمال‌غرب و چند شهرستان نمونه را معرفی کنیم یکی هم بناب است؛ متذکر شد: شهرستانی که در طول ۲۴ سال توانسته است ۲۳ دوره جشنواره تئاتر، ۱۷ دوره جشنواره هنرهای تجسمی، ۲۱ دوره جشنواره شعر و ۱۳ دوره جشنواره موسیقی را به‌طور مستمر و منظم برگزار کند، یعنی شما هنر، فرهنگ و ادب و علم را به یک جریان تبدیل کرده‌اید.

وی اضافه کرد: وقتی گروه‌های نمایش این شهرستان در جشنواره تئاتر بناب بیشتر از گروه‌های نمایش جشنواره استانی است، نشانگر اهمیت و ظرفیت هنر و فرهنگ شهرستان بناب با مردمی فرهنگ‌دوست و هنردوست است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: وقتی چنین هنرمندان پرشور و فعالی پای کار هنر تئاتر و شعر هستند و از فعالیت‌های آنها چنین استقبال باشکوهی از سوی مردم شهرستان به‌عمل می‌آید، وظیفه من و همکارانم در اداره‌کل این است که قبل از تبریز برای بناب بودجه اختصاص دهیم و آنها را حمایت کنیم.

بلاغی، سپس با توجه به ضعف سیستم صوتی سالن برگزاری جشنواره تئاتر شهرستان بناب قول مساعد داد تا پایان سال نسبت به رفع ضعف سیستم صوتی سالن و تقویت آن اقدام کنند.

وی همچنین از تلاش‌های شبانه‌روزی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همه هنرمندان تئاتر بناب بخاطر برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر شهرستان بناب تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه با عرض تسلیت رحلت استاد محمدحسین کریمی مراغه‌ای، یاد و خاطره این شاعر بلندآوازه، مرثیه‌سرا و طنزپرداز منطقه و کشور را گرامی داشت.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =