پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بسیجیان در مهار حریق تالاب قره قشلاق دلسوزانه کنار محیطبانان تلاش کردند

25563 1588093309567 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

رئیس محیط زیست بناب از تلاش بسیجیان و عملیات سپاه بناب در خاموشی حریق تالاب قره قشلاق قدردانی کرد.

به گزارش اخبار بناب به نقل از خبرگزاری بسیج؛ صیاد لطفی با اشاره به آتش‌سوزی تالاب قره قشلاق طی روز پیش، گفت: با گزارش آتش سوزی توسط محیط‌بانان، جوامع محلی به همراه بسیجیان پایگاه روستایی و عملیات سپاه ناحیه بناب وارد عمل شده و حریق را در اسرع وقت خاموش کردند.

وی ضمن قدردانی از پیگیری های فرماندار ، شهردار و فرمانده سپاه بناب گفت: این عزیزان تا ساعت ۱۲:۳۰ شب در کنار ما بودند و جا دارد از چنین مسئولان دلسوزی قدردانی کنیم.

13990213193316723202812310 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

لطفی با بیان اینکه فرمانده سپاه و اداره محترم اطلاعات مکررا موضوع را رصد می کردند، گفت: از جوامع محلی درخواست داریم هرگونه آتش‌سوزی را با شماره « ۰۴۱_۳۷۷ ۴۴۳۷۸» بگذارند.

لطفی با تاکید بر اینکه تالاب قره قشلاق متعلق به مردم است، گفت: به متخلفان محیط زیست اخطار می‌دهیم که در صورت هرگونه تخلف مربوط به مناطق تحت مدیریت تالاب قره قشلاق، بدون اغماض از طریق مراجع محترم قضایی پیگیری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی موجود و وجود پوشش گیاهی فعلی در تالاب، ضرورت دارد که کلیه جوامع محلی و بهره برداران از تالاب و کلیه کسانی که به نحوی به تالاب مراجعه می نمایند، مراقبت جدی نمایند که مبادا اقدامات آن ها منجر به آتش سوزی در تالاب شود.

b41a8fa5100246b img 5c6db0445d5c9 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تالاب بین المللی قره قشلاق بناب در استان آذربایجان شرقی و در ساحل دریاچه زیبای ارومیه، یکی از زیباترین تالاب های شمال غرب کشور است که لقب عروس تالاب های منطقه شمالغرب را  تصاحب کرده است. این تالاب زیبا در مرز بین دو آذربایجان شرقی و غربی قرار گرفته است. تالاب قره قشلاق بزرگترین تالاب حوضه آب ریز دریاچه ارومیه است و آب چندین رودخانه همانند مردق، لیلان چای، زرینه رود و  صوفی چای به آن وارد می شود. این تالاب زیبا وسعتی معادل بیست و دو هزار  هکتار وسعت دارد و به دلیل آب و هوای معتدل و مطبوعش همه ساله پذیرای پردگان مهاجر بسیاری از سایر کشور های جهان است. این منطقه در سال 1364 به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده و هم اکنون به عنوان پناهگاه حیات وحش شناخته می شود.

این تالاب زیبا با انبوهی از درختان گز کوتاه و همچنین نیزارهای نسبتا وسیع پوشانده شده است و چیزی در حدود یکصد هزار پرنده در قالب 153 گونه مختلف در آن زندگی می کنند.

5e050be6082acea2dde9274e6bdf256d - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

http://www.akhbarbonab.ir/?p=2807(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =