شنبه 1 اردیبهشت 1403

نرخ بیکاری در بناب ۵.۸ درصد کاهش یافت

به گزارش اخبار بناب؛ رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بناب اعلام کرد: بر اساس نتایج سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت بیکار شهرستان ۶ هزار و ۳۴ نفر و نرخ بیکاری ۱۳.۴ درصد بود ولی در سال ۱۳۹۹ جمعیت بیکار شهرستان به چهار هزار و ۳۷ نفر و نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد کاهش یافته است.

به نقل از ایرنا؛ صمد اخلاصی روز جمعه در در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بناب با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال شهرستان بر اساس آمار مرکز آمار ایران گفت: ۳۶ درصد آمار بیکاران را افراد تحصیل کرده تشکیل می دهند.

unnamed - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

وی همچنین گفت:آمار افراد بیمه شده شهرستان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ یک هزار و ۶۹ نفر افزایش یافته است.

حسین فتحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در این جلسه با ارائه گزارشی از روند پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در بناب گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به متقاضیان در شهرستان بناب پرداخت شده و بقیه پرونده های متقاضیان نیز در حال بررسی است و به زودی پرداخت خواهد شد.

فرماندار بناب هم با بیان اینکه پرداخت به موقع تسهیلات گامی اساسی در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید است، خاطرنشان کرد: تأخیر در پرداخت تسهیلات سرمایه گذاران را در ایجاد اشتغال ناامید می کند. از این رو اگر تسهیلات به موقع به دست کارآفرینان برسد، می توانیم شاهد کاهش نرخ بیکاری و رشد بیش از پیش اشتغال در شهرستان باشیم.

شهریار فتحی با اشاره به نام گذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به نام سال «تولید، مانع زدایی ها، پشتیبانی ها» اظهار کرد: همه تمام تلاش خود را معطوف به رفع موانع موجود در حوزه تولید نمایند و حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم حمایت از کسب و کار و واحدهای کوچک اقتصادی اشاره کرد و افزود: حمایت عملی از واحدهای کوچک تولیدی عاملی بسیار مهم در زمینه رفع بیکاری در شهرستان خواهد بود.

http://www.akhbarbonab.ir/?p=2818(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۷ ۱۰ ۴۱ ۲۰ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

یادداشت/پیام تشکر دکتر وحید رضایی رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان بناب از مسئولان و مردم شهرستان بناب

دکتر وحید رضایی رئیس سابق بهداشت و درمان شهرستان بناب با پیامی از زحمات تمامی مسئولان شهرستان و مردم فهیم بناب تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =