شنبه 15 اردیبهشت 1403

یادداشت/مسیرگشایی های راکد بناب مایه دردسر شهروندان

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب در حالی که به اذعان بسیاری در ۲۰ ماهه گذشته شاهد کارنامه مثبتی از شهردار بناب بوده ایم ولی نکاتی نیز هستند که به نظر می رسد شهرداری بناب در دوران صدارت فرید پناهی توفیق چندانی در آن نداشته است. بحث مسیرگشایی در سطح شهر بناب از جمله این موارد است.

photo ۲۰۲۳ ۰۷ ۱۰ ۱۴ ۵۰ ۵۷ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

یکی از کاربران با ارسال مستنداتی اعلام کرده که منزل مسکونی آن‌ها در خیابان زرگران کوچه کوزه‌چیلر واقع شده و به علت اینکه بخشی از این ملک در خط پروژه مسیرگشایی خیابان زرگران به قم کوچه واقع شده علی رغم تلاش برای اخذ پروانه ساختمانی از سال ۱۳۹۳ موفق به این کار نشده و شهرداری بناب پروانه ساختمانی برای آن صادر نمی کند و از طرفی نیز به بهانه در اولویت نبودن این پروژه حاضر نیست این ملک را برای پروژه مسیرگشایی خود خریداری کند! این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ شهرداری بنا به شکایت ساکنین این دربند حتی اخطار رفع خطر برای این ملک نیز صادر کرده در حالی که هیچگونه همکاری با ما صاحب ملک انجام نمی دهد!

این شهروند اظهار داشته است: با وجود اینکه شهرداری نه حاضر به خرید این ملک است و نه برای آن پروانه ساختمانی صادر می کند اجرای این پروژه مسیرگشایی عملا بیش از ۱۵ سال است آغاز نشده و روی کاغذ مانده است و هنوز هم مشخص نیست آیا اجرایی خواهد شد یا نه!

این مخاطب افزود: از طرفی علی رغم پیگیری های ما و اصرار به صدور مجوز ساخت از طریق ماده واحده از طرف ما نیز شهرداری زیر بار آن نرفته ولی اخیرا به یک ملک در ابتدای این پروژه مشرف به خیابان زرگران از طریق ماده واحده مجوز ساخت تجاری مسکونی صادر گردیده است!

گفتنی است: شکایت این شهروند بیش از دو ماه است از طریق بینا۲۰ به شهرداری بناب ارسال شده ولی تاکنون خبری از ترتیب اثر آن توسط شهرداری نیست!

امید است شهرداری و شورای شهر بناب تلاش کنند تا اولا پروژه های راکد مسیرگشایی در بناب احیا شوند و ثانیا در صورت تداوم این تاخیر در اجرا نیز ترتیبی اتخاذ کنند تا شهروندان بنابی از حقوق مالکانه خود محروم نشده و در این زمینه نیز با رعایت عدالت گام بردارند.بینا20

خبرنگار/ زهرا احمدین

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۴ ۲۲ ۱۶ ۱۱ ۳۶ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

گفتگوی پایگاه خبری اخبار بناب با مردم روستای چپقلو و پیگیری وضعیت آب شرب این روستا/فیلم گلایه بیش از 7هزار نفر از مردم روستایی شهرستان بناب از وضعیت بد آب شرب

پایگاه خبری اخبار بناب با مردم روستای چپقلو گفتگو کرده و پیگیری وضعیت آب شرب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 19 =