جمعه 10 فروردین 1403

رهبرانقلاب: مشکل ما با آمریکا فقط با باج دادن مدام حل می‌شود؛ غیرت ایرانی قبول می‌کند؟ / «صدای ملت» ۱۳ آبان امسال بود / بچه‌های تیم ملی چشم ملت را روشن کردند

جمع کثیری از بسیجیان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ صبح امروز (شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱) جمع کثیری از بسیجیان با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

علاوه بر این، پنج میلیون نفر از بسیجیان سراسر کشور نیز با ارتباط مستقیم و به صورت مجازی در این برنامه حضور دارند.

دقایقی پیش، سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان آغاز و به صورت زنده و مستقیم از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های صدا و سیما در حال پخش است.

بخشی از سخنان معظم له به شرح زیر است:

بسیج در میدان نظامی درخشید و حضورش در جنگ گره‌گشا بود. پشتیبان ارتش و سپاه بود، لکن آزمون بسیج در میدان جنگ آزمون پرشکوهی بود.

– بسیج صرفاً یک سازمان نظامی نیست و جایگاهش رفیع‌تر و بالاتر است. بسیج یک فرهنگ و گفتمان است، تفکر است. این فرهنگ عبارت است از خدمت بی توقع به اجتماع و کشور.

– فرهنگ بسیجی یعنی تا زانو در گِل فرو برود برای اینکه گِل را از خانواده‌های سیل زده پاک کند، خود را در خطر کرونا و مرگ قرار دهد و خطر مرگ را از مردم دور کند. بسیجی بودن یعنی خستگی نشناختن در کمک‌های مومنانه. بسیج، فرهنگ مجاهدت بدون توقع است.

– بسیج این ظرفیت دارد که کشور را قدم به قدم و با گام‌های بلند جلو ببرد. بسیج در کشور ما آماده است تا کشور را پیش ببرد. بسیج، فرهنگ خدمت بی‌تظاهر به مردم است.

– در جهان اسلام هم میلیون‌ها بسیجی داریم. در هر دوره‌ای حضور بسیج نشان می‌دهد که انقلاب زنده است، به کوری چشم کسانی که از انقلاب برائت می‌کنند.

– بسیجی اهل اقدام و عمل است. البته بسیجی در کنار عمل‌گرایی، محصور در عمل‌گرایی نمی‌شود و آرمان‌ها را فراموش نمی‌کند. فراموش کردن آرمان‌ها کار خطرناکی است.

– اصرار دارم که بسیجی قدر و جایگاه بسیج را بداند. بسیج در جغرافیای سیاسی جهان اسلام جایگاه والایی دارد.

– جبهه استعمار غرب نسبت به منطقه غرب آسیا یا خاورمیانه توجه خاصی دارد، چرا که منطقه مهم است و حرکت چرخ‌های صنعتی دنیای غرب به عامل نفت که در منطقه ماست، وابسته است.

– به همین دلیل بود که آنان رژیم غاصب صهیونیستی را به عنوان پایگاه خود در منطقه ایجاد کردند تا جنگ و اشغال کنند.

– ایران در منطقه غرب آسیا از همه مهم‌تر است، چرا که ثروتش از همه این کشور‌ها بیشتر است و آنان روی ایران از دیگر کشور‌های منطقه حساس‌تر هستند.

– انقلاب اسلامی در ایران ناگهان همه چُرت‌های آنان را پاره کرد و انقلاب اسلامی ضربه مهلکی به سیاست‌های استعماری زد. انقلاب آنان را به کنج انزوا راند.

– ما با انقلاب اسلامی هویت وابستگی و آویزان بودن به آمریکا، انگلیس و استعمار را تبدیل به باج ندادن و روی پای خود ایستادن کردیم.

– انقلاب ما دل‌های ملت‌های همسایه و منطقه را دگرگون کرد. ملت ایران در صحنه است. دشمنان همه کار برای نابودی انقلاب کردند، اما فهمیدند که سخت است که با ایران روبرو شوند.

– آنان می‌خواستند اختیار عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان را در اختیار بگیرند، اما نتوانستند. آمریکایی‌ها هزینه مالی و زمانی زیادی کردند که به ایران ضربه بزنند، اما نتوانستند.

– حالا معلوم می‌شود که چرا اسم حاج قاسم سلیمانی برای مردم ایران تا این حد محبوب و برای دشمنان تا این حد مغضوب است. حاج قاسم سلیمانی نقشه‌های دشمن را در منطقه خنثی کرد.

– حالا مشخص می‌شود که چرا دشمنان دنبال برجام دو و سه بودند. برجام دو یعنی ایران باید از منطقه به کلی خارج شود. برجام سه یعنی ایران متعهد شود که هیچ سلاح راهبردی مهمی تولید نکند و پهپاد و موشک نداشته باشد.

– هر اغتشاشگر و تروریستی باید مجازات شود. بسیج نباید خودش را محدود به اقدامات جزئی کند. اغتشاشگر، سرانگشت همان کسانی است که در آن نقشه بزرگ شکست خوردند و طور دیگری وارد میدان شدند. بسیجی بداند که درگیری اصلی با استکبار جهانی است.

– عده‌ای ادعای فهم سیاسی هم می‌کنند، اما تهدیدات آنان در روزنامه‌ها و فضای مجازی ما را متاسف می‌کند. آنان می‌گویند برای اینکه اغتشاش‌ها را تمام کنیم، باید مشکل مان را با آمریکا حل کنیم یا می‌گویند باید صدای ملت را بشنویم. با آمریکا چگونه مشکل حل می‌شود؟ آیا با نشستن و مذاکرات و از آمریکا تعهد گرفتن مشکل حل می‌شود؟

– آیا آمریکا تحریم را برداشت و به تعهدات خود عمل کرد؟ آمریکا به تعهداتش عمل نمی‌کند. آمریکایی‌ها در برجام گفتند شما فعالیت صنعتی هسته‌ای را کاهش دهید و ما تحریم‌ها را برمی‌داریم، اما این کار را نکردند. مذاکره مشکل ما با آمریکا را حل نمی‌کند، چرا که آنان مدام باج می‌خواهند.

– صدای ملت ایران در ۱۳ آبان بلند شد. آیا آن را شنیدید؟ مگر از تشییع جنازه شهید سلیمانی چقدر گذشته است؟ آن صدای ملت ایران بود. امروز هم صدای ملت ایران را در تشییع جنازه شهدا و شعار‌های آنان علیه اغتشاشگران و تروریست‌ها بشنوید.

– دشمن و نقشه‌های دشمن را باید بشناسیم و نباید کسی در مقابل نقشه‌های آنان غافلگیر شود. امروز مهم‌ترین شیوه دشمن، جهل و دروغ‌پردازی است. آنان خبر و تحلیل دروغ می‌گویند و یک عده‌ای هم آن را باور می‌کنند. جهاد تبیین در اینجا بسیار مهم است. مسئولان کشور باید به همه اطراف کشور توجه داشته باشند. باید توجه داشته باشیم که دشمن می‌خواهد چه کار کند.

– دیروز بچه‌های تیم ملی چشم ما رو روشن کردند؛ ان‌شاءالله خدا چشمشان را روشن کند.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14020810000526 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هفت =