جمعه 10 فروردین 1403

راه اندازی واحد سلامت جنسی مردان در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

واحد تخصصی سلامت جنسی مردان در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با ارائه خدمات متنوع در حوزه درمان مشکل فقدان اسپرم و اختلالات جنسی مردان راه اندازی شد.

راه اندازی واحد سلامت جنسی مردان در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان، جزو مراکز پیشرو در ارائه خدمات درمان ناباروری چون ژنتیک و تشخیص بیماری‌های ژنتیکی قبل از تولد است و درصد موفقیت درمان‌های ناباروری در این مرکز با استانداردهای جهانی برابری می‌کند.

دکتر الهه بایبوردی، افزود: این مرکز در بخش‌هایی چون جنین شناسی، مامایی، درمان ناباروری، آندرولوژی(ناباروری مردان)، اورولوژی، سلول درمانی و ایمنی تراپی فعالیت دارد.

واحد تخصصی سلامت جنسی مردان در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی راه اندازی شد

وی در خصوص علل ناباروری در زوجین، ادامه داد: ناباروری در زوجین به فاکتورهای زنانه و مردانه بستگی دارد اما تاکنون بیشتر بر روی فاکتورهای زنانه تمرکز می‌شد و علت‌ها و عوامل مشخصی چون ژنتیک، سطح اجتماعی و اقتصادی در فاکتورهای زنانه بر روی ناباروری تاثیر می‌گذارد. در حوزه فاکتورهای مردانه نیز تاکنون خلاءهایی وجود داشته که بر این اساس کلینیک سلامت جنسی مردان را راه اندازی کردیم تا بر روی علل ناباروری مردان نیز تحقیقاتی انجام دهیم.

بایبوردی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ جامعه ایرانی، بحث از سلامت جنسی و آموزش جنسی به عنوان یک انگ اجتماعی به شمار می‌رود، از این رو روابط زناشویی و جنسی به افراد آموزش داده نمی‌شود و مردم برای حل مشکلات خود از مراجعه به فوق تخصص‌های سلامت جنسی دوری می‌کنند.

وی افزود: وقتی مردم برای حل مشکلات جنسی خود به پزشک مراجعه نمی‌کنند، این مشکلات به مرحله غیرقابل درمان می‌رسد و ضررهای جبران ناپذیری را بر روی روابط می‌گذارد.

وی تاکید کرد: در این راستا نیاز دیدیم تا یک واحد تخصصی برای سلامت جنسی مردان راه‌اندازی کنیم تا هم بر روی علت ناباروری مردان مطالعاتی داشته باشیم و هم به مردانی که سلامت جنسی پایین دارند، برای بچه دار شدن و داشتن رابطه موثر کمک کنیم.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: واحد تخصصی سلامت جنسی مردان با بهره گیری از فوق تخصص آندرولوژی ( ناباروری مردان) در این مرکز فعالیت دارد تا به افرادی که به خاطر مشکلات مردانه و فقدان اسپرم مجبور هستند تا از اهدای جنین استفاده کنند کمک کنیم خودشان صاحب فرزند شوند.

مسئول کلینیک سلامت جنسی مردان مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در خصوص اهمیت ناباروری مردان، گفت: مسئول مستقیم ۲۰ درصد از موارد ناباروری زوجین فاکتور مردانه بوده و ۲۰ درصد هم فاکتور مردانه مشترک با فاکتور زنانه است. لذا در مجموع ۴۰ درصد ناباروری‌ها به فاکتور مردانه بستگی دارد.

واحد تخصصی سلامت جنسی مردان در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی راه اندازی شد

دکتر مهدی بابایی، افزود: حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از زوجینی که به مراکز درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، اسپرم صفر و یا فقدان اسپرم در مایه منی دارند که عدد بالایی را از زوجین ناباروری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در این کلینیک بر روی مردانی که در آزمایش اسپرم آن‌ها هیچ اسپرمی دیده نمی‌شود متمرکز شده‌ایم و قرار است تا با روش جدید انجام عمل جراحی میکروتسه بیضه که تا به حال در شمالغرب کشور انجام نگرفته است، مردان را به جای اهدای اسپرم و جنین به سمت بچه دار شدن خودشان سوق دهیم.

بابایی گفت: پیش از این اغلب از روش جراحی تسه معمولی استفاده می‌شد اما در روش میکروتسه، بیضه‌ها را زیر میکروسکوپ می‌بریم تا بتوانیم حتی شده یک عدد اسپرم پیدا کنیم. درصد موفقیت این جراحی، بر اساس بیماری زمینه‌ای در بیضه بین ۱۵ تا بیش از ۵۰ درصد متفاوت است.

وی در خصوص سایر خدمات کلینیک سلامت جنسی مردان، گفت: در خصوص اهمیت سلامت جنسی در مردان و زوجین همین بس که بسیاری از علل اختلاف بین زوجین که حتی شاید منجر به طلاق می‌شود، ناشی از مشکلات جنسی است.

وی افزود: اگر مشکلات جنسی زوجین بر اساس مشاوره و درمان‌های موجود برطرف شود، از بسیاری اختلالات روان پریشی که بین زوجین وجود دارد و حتی منجر به ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه می‌شود، پیشگیری می‌کنیم.

مسئول کلینیک سلامت جنسی مردان مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان در خصوص علل اختلالات جنسی در مردان نیز اظهار کرد: علل اختلالات جنسی در مردان از مشکلات روحی و روانی گرفته تا مشکلات اقتصادی و جسمانی بسیار شایع است.

وی افزود: در این کلینیک ما بر روی مشکلات جنسی مختلفی چون اختلالات انزال، ناتوانی جنسی و بیماری‌های مقاربتی مردان تمرکز داریم.

بر اساس این گزارش، افرادی که از مشکلات جنسی چون فقدان اسپرم و … رنج می‌برند می‌توانند با مراجعه به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی واقع در خیابان جام جم- روبروی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی از خدمات درمان مشکلات جنسی مردانه این مرکز بر اساس تعرفه‌های وزارت بهداشت و تحت پوشش بیمه بهره مند شوند.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

62281702 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

دستاوردهای سفر اول رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =