پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

تصاویر و کلیپ دیدنی از سفر به طبیعت زیبای منطقه گردشگری کوه های قره قشون شهرستان بناب

به گزارش اخبار بناب: منطقه گردشگری قره قشون بناب در فاصله 5 کیلومتری شهر بناب و در نزدیکی روستای تازه کند زوارق کوه های سر به فلک کشیده و زیبای قره قشون قرار دارد که یکی از تفرجگاه های اصلی مردم بناب است.

رشته کوه های قره قشون دارای چندین قله مرتفع همانند قله تربه با ارتفاع 1652 متری است و یکی از محبوب ترین مسیرهای کوهنوردی در استان آذربایجان شرقی است.روستای تازه کند زوارق که روستایی تقریبا مدرن می باشد نیز در دامنه کوه قره قشون قرار گرفته است.

منطقه قره قشون که در دهستان خلیلوند قرار گرفته است از مناطق تاریخی شهر بناب نیز هست که قدمت آن به دوران پیش از ظهور سلام در ایران باز می گردد و در فهرست آثار ملی و طبیعی به ثبت رسیده است. این منطقه با داشتن آب و هوای مطبوع و بسیار دلپذیر شهره است.

شهرداری بناب در سال 1382 اقدام به ایجاد یک کمپ گردشگری در دامنه کوه قره قشون کرده است.این کمپ شامل چندین آلاچیق در دامنه کوه، سرویس بهداشتی، نمازخانه و بوفه است و راه دسترسی به آن نیز آسفالت می باشد. اگر چه مردم بناب معتقدند هنوز کارهای بسیاری را می توان برای ایجاد امکانات رفاهی بیشتر در کوه های قره قشون به انجام رساند.

قره قشون در روزهای تعطیل مملو از حضور گردشگران، خانواده های بنابی و طبیعت گردانی است که با کوهنوردی و یا اقامت در دامنه کوه روز خود را سپری می کنند. در دامنه کوه مسیرهایی به شکل پلکانی تعبیه شده است تا پیمایش کوه را راحت تر کند.

در نقاط مرتفع قره قشون می توانید نمای زیبایی ازدریاچه اورمیه و روستای تازه کند زوارق و باغ ها و مزارع آن و کمی دورتر نمای شهر زیبا و آرام بناب را به چشم ببینید.قره قشون در فصل بهار یکسره سبز است و گل های وحشی و خوش عطر و بو و همچنین گیاهان دارویی فراوانی در گوشه و کنار آن می روید.

در جای جای قره قشون چشمه های متعددی قرار دارد که چشم انداز زیبای را پدید آورده اند. خاک قره قشون از باروری بسیار مناسبی برخوردار است و در چند سال اخیر پروژه درختکاری نیز در دامنه های آن به اجرا در آمده است. وجود درختان در شکاف های صخره ها و دامنه های کوه در هر فصلی در ترکیب با قره قشون تصویری دل انگیز را خلق می کنند.

در فازهای بعدی کمپ گردشگری قره قشون احداث پارک جنگلی نیز در دست اقدام خواهد بود. در طبیعت نیمه کوهستانی بناب قره قشون یکی از دو رشته کوه مهم شهر بناب است که دامنه های وسیعی دارد و در بین مردم بناب و طبیعت گردان بسیار محبوب است.

http://www.akhbarbonab.ir/2577/(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 5 =