چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

رد شایعه دستگیری/تنها برای ارائه توضیح به دادگستری زنجان احضارشدم

تبریز- مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با رد شایعه دستگیری وی در زنجان، گفت: تنها برای ارائه توضیحاتی در خصوص پرونده شرکت تعاونی گلشهر کاظمیه به دادگستری زنجان احضار شدم.

رد شایعه دستگیری/تنها برای ارائه توضیح به دادگستری زنجان احضارشدم

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از مهر؛ حافظ باباپور ظهر دوشنبه در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران آذربایجان شرقی در واکنش به حواشی چند روز اخیر در خصوص خبر دستگیری وی به علت تخلفاتی در شهر زنجان، گفت: انتشار این خبر، تهمت محسوب شده و من تمامی این روزها سر کار خود در بنیاد مسکن آذربایجان شرقی حاضر شده و تنها دیروز در حد چند ساعت برای ارائه توضیحاتی به دفتر دادستانی زنجان احضار شدم که این امر به معنای دستگیری نیست.

وی با ارائه جزئیاتی در این خصوص گفت: حدود ۳.۵ سال در بنیاد مسکن و چهار سال در سازمان مسکن و شهرسازی و پس از ادغام در راه و شهرسازی زنجان مسئولیت داشتم.

باباپور گفت: پس از ادغام این ۲ بخش، کل فعالیت‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در یک آن بر عهده اداره راه و شهرسازی گذاشته شده و حجم کار در آن بالا بود.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری و اخذ تراکم توسط کمیسیون ماده پنج انجام می‌شود، گفت: در پرونده شرکت تعاونی گلشهر کاظمیه زنجان با یک شهرکی روبرو بودیم که بیش از هشت هزار قطعه و عضو داشت که با تراکمی که شهرداری بر اثر طرح تفضیلی ارائه می‌داد، ۲۴ هزار خانوار می‌توانستند در آنجا ساکن باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی ادامه داد: یک‌سری صورت جلسات بین راه و شهرسازی با شرکت تعاونی برای انجام مساعدتی به این تعاونی صورت گرفت تا در عوض شرکت نیز بخشی از زمین‌های خود را برای تأمین مسکن مهر به دولت تحویل بدهد.

وی با بیان اینکه طرح مسکن مهر به علت قرارگیری واحدها در خود شهر، توانست سربلند ظاهر شود، گفت: به مردم قول دادیم برای ساختن واحدها با استفاده از زمین‌هایی که داخل شهر بود، اقدام کنیم که در این راستا توافقاتی با شرکت‌های مختلف صورت گرفت که از جمله توافقات صورت گرفته برای تأمین زمین، با این تعاونی بود.

باباپور گفت: ما مساعدت لازم را برای انجام تغییر کاربری انجام داده و در عوض نیز قرار شد این تعاونی برای ساخت مسکن مهر به دولت زمین اختصاص بدهد.

وی ادامه داد: در راستای این پرونده، دیروز به دادگستری زنجان احضار شده و توضیحات لازم را ارائه دادم. هر کسی که در جایی مدیر شود، قطعاً باید جوابگوی تمامی اعمال خود باشد که ما نیز پاسخگوی سوالات مقامات قضائی در این خصوص خواهیم بود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی افزود: این صورت‌جلسه به تغییر کاربری برگشته، اما اینکه در ریز آن، چه مباحثی مطرح شده و چه اتفاقی افتاده، اطلاعی ندارم.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۰۲ ۰۹ ۱۶ ۱۶ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

مسئولان پیام حضور حماسی مردم در انتخابات را دریافت کرده و مشکلات اقتصادی را رفع کنند/شهید باکری نه تنها یک فرمانده نظامی بلکه یک فرمانده اخلاق و معنویات بود

مسئولان پیام حضور حماسی مردم در انتخابات را دریافت کرده و مشکلات اقتصادی را رفع کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =