پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

منابع آب زیرزمینی در بحرانی پنهان

منابع آب زیرزمینی در بحرانی پنهان

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از وضعیت بحرانی آب‌های زیرزمینی این شهرستان خبر داد.

به گزارش اخبار بناب به نقل از فارس/ محمد باقری‌بنابی در بیان بازدیدهایی که در حوزه جهاد کشاورزی داشته است، اظهار داشت: ما به دنبال تسریع و ارزیابی روند آموزش مهارتی به کشاورزان این منطقه هستیم کما اینکه در این کلاس‌ها شرکت می‌کنم، چرا که در تلاش هستیم تا کشت پسته، زعفران و سیاه دانه را به‌جای انگور و پیاز در باغات رواج دهیم.

وی تصریح کرد: ما در حوزه دریاچه ارومیه به دلیل تغییر الگوی کشت و مصرف آب با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم، بنابراین اقدامات جهاد کشاورزی یا امور آب در جهت کاهش میزان مصرف آب یا تغییر الگوی کشت را پیگیری می‌کنیم و در این راستا نشست‌هایی را هم با تعاونی روستاها و شوراهای این مناطق داشتیم.  

باقری‌بنابی افزود: پیگیری تحقق حق‌آبه‌ها در سدهای مختلف اعم از بوکان و علویان توسط امور آب از اقداماتی بود که انجام شد همچنین مشکلات ایجاد شده در خصوص  سفره‌های آب زیرزمینی را مورد بررسی قرار دادیم، چراکه این سدها برای تامین آب مورد نیاز این بخش ایجاد شدند اما باعث تخلیه آب‌های زیرزمینی و استراتژیک شدند، از سوی دیگر ما پیگیر تحقق حق‌آبه‌های صوفی چای، چوان چای و گبی چای هستیم که تاکنون محقق نشده و این مشکل نیز ناشی از کمبود بارندگی یا سوءمدیریت‌هاست.

وی یادآور شد: در مورد شهرک صنعتی این منطقه مشکل داشتیم که یک ماه قبل حل شد و بعد از توقف یک ساله‌ای که ایجاد شده بود 95 سرمایه‌گذار در 100 هکتاری که برای توسعه این شهرک‌ها در نظر گرفته شده بود، سرمایه‌گذاری کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بیان مشکلاتی که در این منطقه در رابطه با تامین آب کشاورزی و آب شرب وجود دارد، تاکید کرد: پیگیر هستیم تا پساب فاضلاب را به بخش صنعت به ویژه نیروگاه و هم کارخانه‌های فولاد و سهند سیلیس اختصاص دهیم تا آنها به‌جای آب‌های زیرزمینی و  زرینه‌رود از پساب فاضلاب استفاده کنند.

http://www.akhbarbonab.ir/?p=3267(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 18 =