جمعه 10 فروردین 1403

فوت ۱۷ بیمار کرونایی طی فروردین ماه در شهرستان بناب

photo 2020 05 18 22 00 55 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

بناب- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: طی فروردین ماه جاری ۱۷ بیمار کرونایی در بناب فوت کردند.

به گزارش اخبار بناب/ وحید رضایی عصر امروز سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان بناب با بیان اینکه بر اساس اعلام ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز شهرستان بناب از دیروز رنگ قرمز کرونایی به خود گرفته است؛ افزود: هم اکنون ۵۷ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) بناب بستری هستند که ۱۹ نفر از آنها در تخت‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به نقل از فارس؛ وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود طی روزهای آتی شرایط سختی پیش رو داشته باشیم؛ تصریح کرد: کادر درمان نیز نسبت به روزهای قبل خسته‌تر هستند و اگر روند مبتلایان با این شرایط پیش رود، قطعاً تابستان وحشتناکی در انتظار همشهریان عزیز است.

این مسئول امور بهداشتی و درمانی شهرستان بناب سپس از تأمین داروهای مورد نیاز و ملزومات پزشکی و بهداشتی در بیمارستان بناب خبر داد و گفت: از لحاظ امکانات درمانی هیچ مشکل و کمبودی نداریم.

رضایی در ادامه با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در میان خانواده‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی یادآور شد: تا زمانی که فرهنگ زندگی کرونایی را در بین مردم ایجاد نکنیم، نمی‌شود این ویروس را کنترل کرد و تا وقتی که احساس می‌شود خانواده‌ای عزیزی را به خاطر ابتلاء به کرونا از دست ندهد، درک کاملی از خطرات این ویروس نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: متأسفانه متوسط سنین مبتلایان به کرونا شدیداً در حال پایین آمدن بوده و جوانان را گرفتار می‌کند.

3571574 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

ضرورت خودداری از تشکیل جلسات غیرضروری در ایام کرونایی

فرماندار بناب نیز در این جلسه بر ضرورت خودداری از تشکیل جلسات غیرضروری در ایام کرونایی تاکید کرد و گفت: همه ما باید در شرایط جنگی به صورت آماده باش در میدان باشیم و فرماندهی عملیات در ادارات توسط مسئولین ادارات انجام می‌گیرد.

شهریار فتحی با اشاره به اینکه هیچ مسئولی حق استفاده از دورکاری را ندارد؛ افزود: در صورت مشاهده با مسئول مربوطه برخورد خواهد شد؛ چرا که خون ما رنگین‌تر از شهروندی که در بیمارستان در حال جان دادن است، نیست.

فتحی با اشاره به آغاز هفته سلامت خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان خواهش می‌کنم که به مدت یک هفته یک بار دیگر شعار «در خانه بمانیم» را عمل کنند.

فتحی همچنین ضمن تأکید به رؤسای ادارات برای اجتناب از تشکیل جلسات غیرضروری در ایام کرونایی، از مدیران بانک‌ها نیز خواست ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، خدمات لازم را تا آخرین فرد مشتری ارائه دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان بناب از لحاظ رنگ بندی کرونایی در حالت قرمز قرار دارد گفت: حرف زدن در چنین جلساتی راحت است ولی در مواقع حساس و ضروری باید مسئولین آستین همت را بالا بزنند و شبانه روز به صورت جهادی عمل کنند.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان بناب سپس با انتقاد از عملکرد شهرداری در ایام کرونایی بیان کرد: کار شهرداری مهم و فراوان است و بایستی مدیریت شهری به دست این نهاد بوده و آنها با ارائه پیشنهادات منطقی و سازنده در کنترل و مدیریت بحران کرونا مسئولین شهرستان را یاری کنند.

http://www.akhbarbonab.ir/2898/(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =