جمعه 31 فروردین 1403

ضرورت استفاده کتابخانه‌های شهرستان بناب از ظرفیت فضای مجازی

61845900 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

فرماندار بناب گفت: کتابخانه‌های شهرستان از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در ایام کرونایی استفاده کنند.

به گزارش اخبار بناب به نقل از ایسنا: شهریار فتحی در جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان با بیان اینکه هیچ جامعه‌ی توسعه‌ یافته‌ای وجود ندارد که در آن رشد و توسعه علمی وجود نداشته باشد، گفت: کتابخانه‌ها به عنوان مراکزی که در کنار مدارس و دانشگاه‌ها به‌عنوان نمادهای علمی و فرهنگی جوامع محسوب می‌شوند، نقش بسزایی در رشد آگاهی و اندیشه انسان‌ها ایفا می‌کنند.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی از اعضا در جلسه بر اولویت رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی بر توسعه اقتصادی تاکید کرد و افزود: هر جلسه اقتصادی و تصمیم اقتصادی که از پشتوانه‌های اجتماعی و فرهنگی لازم برخوردار نباشد، به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه امروز نهادهای دولتی و بخش خصوصی باید در برنامه‌ریزی‌های خود برای انجام فعالیت‌هایشان شرایط کرونایی را در نظر بگیرند، گفت: هنوز زمان دقیقی برای پایان بیماری کرونا نمی‌دانیم، از این‌رو فعالیت‌ها را نمی‌توانیم تا پایان بیماری کرونا تعطیل کنیم.

به گزارش ایسنا، فتحی با تاکید بر اینکه باید در فعالیت‌ها ابتکار عمل صورت بگیرد تا نه تهدیدی برای سلامتی مردم باشد نه اینکه از انجام برنامه‌ها و فعلایت‌هایمان باز بمانیم، افزود: کتابخانه‌ها با استفاده از شیوه‌های نوین به ترویج فرهنگ کتابخوانی در فضای مجازی بپردازند.

وی با ضرورت ایجاد علاقه در بین کودکان برای مطالعه، اظهار کرد: بهترین سن برای انس با کتاب و مطالعه همان سنین کودکی است که کتابخانه‌های عمومی با بستر سازی و ایجاد فضایی شاد می‌توانند نقش بسزایی در ایجاد علاقه کودکان برای مطالعه داشته باشند.

وی با گلایه از عدم حضور برخی از متولیان اصلی کتاب و کتابخوانی به خصوص روسای دانشگاه های شهرستان و همچنین رئیس شورای شهر بناب، گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی و توسعه علمی شهرستان بسیار مهم و ضروری است و اینکه عده‌ای این جلسات را کم اهمیت تصور می‌کنند، غیرمنطقی و نادرست است.

http://www.akhbarbonab.ir/?p=2534(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 8 =