پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ثبت«مسجد قرمز» شهرستان بناب در فهرست آثار ملی

unnamed 2 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از ثبت ۱۱ اثر تاریخی غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش اخبار بناب: احمد حمزه زاده با اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی و حفاظت از ابنیه و محوطه‌های تاریخی، پرونده ۱۱ اثر تاریخی- غیرمنقول استان، پس از بررسی و تأیید کمیته ثبت آثار غیرمنقول کشور، در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از میان ۱۱ پرونده ثبتی استان، پنج پرونده متعلق به شهرستان تبریز و شش پرونده به آثار تاریخی شهرستان‌های استان تعلق دارد.

به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، وی با اشاره به ثبت پنج اثر تاریخی از شهرستان تبریز در جلسه اخیر کمیته ثبت آثار غیرمنقول کشور گفت: در این جلسه  خانه وراث طوبائیه (منتسب به باقرخان)، مدرسه سمیه (کنسولگری سابق آلمان)، خانه ارجمند، حمام نوبهار و خانه اصغر نژاد از تبریز در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

حمزه‌زاده در پایان به آثار تاریخی ثبتی در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: طی تأیید کمیته ثبت آثار غیرمنقول کشور، ثبت ملی «خانه عامر» شهرستان اهر، «حمام شندآباد» شهرستان شبستر، «خانه خیابانی» شهرستان مراغه، «مجموعه ایلخانی اسفستان» و «مسجد محله پایین روستای قلعه جوق» شهرستان سراب و «مسجد قرمز» شهرستان بناب نهایی شد.

http://www.akhbarbonab.ir/?p=2508(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =