پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

طرز تهیه و فوت و فن کباب بناب

13169223 485 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

در گزارش زیر نکات و فوت و فن‌هایی که باید در مورد طرز تهیه کباب بناب بدانید و طرز تهیه کباب بناب ساطوری را به شما آموزش می‌دهیم.

اخبار بناب/ کباب بناب آذربایجان یکی از لذیذترین انواع کباب‌های ایرانی است که گذشتن از عطر و طعم دلچسب آن به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. درست کردن این کباب روش خاصی دارد و از همین رو برخی افراد تنها آن را به صورت آماده خریداری می‌کنند. اما ما در این مقاله قصد داریم به شما یاد دهیم چطور یک کباب بناب یا ساطوری فوق العاده درست کنید و از طعم لذیذ آن در منزل لذت ببرید. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه کباب بناب ساطوری آذربایجان، مواد اولیه کباب بناب و فوت و فن آن به روش اصلی را در ادامه بخوانید.

1396010502015861410370574 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله گوسفندی چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم

راسته گوساله چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم

کره: ۵۰ گرم

پیاز سفید متوسط: ۳ عدد

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

جعفری ساطوری: به مقدار لازم (اختیاری)

طرز تهیه

طرز تهیه کباب بناب مثل کباب کوبیده آن چنان که به نظر به می‌رسد سخت نیست. تنها موضوعی که وجود دارد این است که برای درست کردن این کباب شما به یک ساطور مخصوص و بزرگ استفاده می‌شود که گوشت به کمک آن خرد شود. به دلیل نبود این ساطور در خانه، برای تهیه این کباب از گوشت چرخ‌کرده استفاده می‌شود. اگر خودتان گوشت را چرخ می‌کنید، بهتر است برای این کباب از گوشت چرخ‌کرده درشت‌تر و یک بار چرخ شده استفاده کنید. گوشت را درون ظرفی بریزید و پیاز‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که برای درست کردن کباب ساطوری از پیاز خیلی ریز و رنده شده استفاده نمی‌شود. باید پیاز را طوری خرد کنید که آب آن خارج نشود و زیر دندان هم درشت به نظر نرسد.

N83016396 72517863 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

در این مرحله از طرز تهیه کباب بناب یا ساطوری آذربایجانی پیاز را با گوشت ترکیب کنید و در صورت تمایل مقداری جعفری ساطوری نیز به آن اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه مواد را ورز دهید تا کاملاً منسجم شوند. این مرحله از طرز تهیه کباب بناب اهمیت زیادی در پخت آن دارد. بعد از آماده شدن گوشت و پیاز آن را داخل یک ظرف بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و برای ۱ ساعت در یخچال بگذارید.

در این مرحله از طرز تهیه کباب بناب مواد کباب را از یخچال خارج کنید و دوباره برای چند دقیقه ورز دهید. برای درست کردن این کباب از سیخ پهن و بزرگ مخصوصی استفاده می‌شود. شما می‌توانید از سیخ کباب کوبیده نیز استفاده کنید. به اندازه یک پرتقال گوشت بردارید و سیخ را از آن عبور دهید. سپس کباب را مثل زمانی که کوبیده درست می‌کنید، روی سیخ پهن کنید. به همین ترتیب همه سیخ‌ها را آماده کنید.

N83020538 72525059 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

در مرحله چهارم از طرز تهیه این کباب باید آن‌ها را روی منقل قرار دهید تا پخته شوند. برای این کار باید زغال را به صورت یک دست روشن کنید و در ابتدا کمی باد بزنید تا کباب‌ها کمی سفت شوند. توجه داشته باشید که اگر حرارت یک دست نباشد و یا شعله آن خیلی کم باشد، احتمال ریختن گوشت کبابی از سیخ وجود دارد. مقداری کره داخل ظرف بریزید و برای چند ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید تا آب شود، سپس کمی زعفران آب شده به آن اضافه کنید. در زمان پخت می‌توانید برای خوش طعم‌تر شدن و همچنین آبدارتر شدن کباب، این سس را با براش روی کباب بزنید. اگر دوست ندارید کباب شما عطر زعفران بگیرد، می‌توانید تنها از کره آب شده روی کباب استفاده کنید.

poster2th - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

نکات و فوت و فن‌هایی که باید در مورد طرز تهیه کباب بناب بدانید.

*برای درست کردن کباب بناب می‌توانید تنها از گوشت گوسفندی چرب استفاده کنید، زیرا موجب خوشمزه‌تر شدن و آبدارتر شدن کباب شما می‌شود. در این دستور پخت برای متعادل کردن چربی کباب هم از گوشت گوساله و هم گوسفندی استفاده شده است.

*توجه داشته باشید که مقدار جعفری که کباب اضافه می‌کنید، نباید روی رنگ کباب شما تأثیر بگذارد.

*برخی افراد مقداری پیازچه خرد شده نیز به کباب بناب آذربایجان اضافه می‌کنند.

*برای ریز کردن پیاز‌ها بهتر است از ساطور کمک بگیرید، زیرا پیاز‌ها را باید طوری خرد کنید که آب آن‌ها به هیچ عنوان خارج نشود و در عین حال ریز و ساطوری شوند.

http://www.akhbarbonab.ir/1635/( لینک خبر)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پانزده =