جمعه 10 فروردین 1403

۸۰ هزار خانوار در آذربایجان شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند

 ۸۰ هزار خانوار در آذربایجان شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی، با اشاره به این‌که ۸۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: کمیته امداد برای مددجویان در سرفصل‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد، این در حالی است که تنها در پرداخت مستمری از ابتدای سال‌جاری نزدیک به ۵۶۰ میلیارد تومان برای مددجویان این نهاد مستمری پرداخت شده است.

غلامعلی ملامهدی، شنبه ششم اسفندماه، در دیدار با فرماندار اهر، توانمندسازی مددجویان را از رسالت‌های اصلی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: در راستای توانمندسازی و اشتغال مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی، اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومانی از محل تبصره ۱۶ برای پرداخت تسهیلات اشتغال اختصاص یافته بود که سهم شهرستان اهر از تسهیلات اشتغال، ۵۵ میلیارد تومان بود و زمینه اشتغال ۱۰۳۵ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اهر را فراهم کرد.

وی ادامه داد: همچنین با مساعدت استاندار آذربایجان‌شرقی در شورای برنامه‌ریزی، اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات اشتغال به منظور توانمندسازی مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: کمیته امداد شهرستان اهر با پرداخت تسهیلات و ایجاد فرصت‌های شغلی، سعی کرده تا نسبت به سایر شهرستان‌ها در حوزه توانمندسازی و اشتغال مددجویان تحت پوشش پیشگام باشد و با توجه به اینکه برخی پرونده‌های معرفی شده به بانک‌ها در شهرستان اهر هنوز تسهیلات دریافت نکرده‌اند از این‌رو از اعتبار تخصیص یافته از سوی استاندار برای شهرستان اهر نیز سهمی تعیین خواهد شد.

ملامهدی از افتتاح ۵۶ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد هم‌زمان با سالروز تأسیس کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی خبر داد و یادآور شد: هم‌زمان با چهاردهم اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد، ۵۶ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان این‌که طی سال‌جاری ۱۴۶۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان اهدا شده است، گفت: از مجموع جهیزیه‌هایی اهدایی به نوعروسان بی‌بضاعت، ۱۱۵ سری جهیزیه سهم نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر بود، خوشبختانه در آذربایجان‌شرقی نوعروس نیازمند پشت نوبت دریافت جهیزیه نداریم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی بر لزوم مشارکت شرکت‌های معدنی در تأمین نیازمندی‌های مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: خیرین اهری در مشارکت برای تأمین نیازهای مددجویان کمیته امداد خوش درخشیدند با این‌حال هنوز کمبودهایی وجود دارد لذا از شرکت‌های معدنی انتظار داریم تا در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان حامی مددجویان کمیته امداد باشند.

فرماندار اهر نیز در این دیدار، با قدردانی از حمایت‌های اداره‌کل کمیته امداد از مددجویان تحت پوشش در شهرستان اهر اظهارکرد: حمایت از مددجویان علی‌الخصوص نوعروسان نیازمند که در آخرین مرحله ۸۰ سری جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت اهدا شد اقدام ارزشمند از سوی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی بود.

ابوالفضل غنی زاده، افزود: در شهرستان اهر ۴ هزار و ۵۵۵ خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه ۳۲ میلیارد تومان برای مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر مستمری پرداخت شده است.

وی بابیان این‌که تأسیس کمیته امداد از سوی امام راحل در اصل مبنای قرآنی دارد، گفت: وقتی خداوند متعال شرایط را برای خدمت به مردم علی‌الخصوص مستضعفان و ایتام در اختیار ما قرار داده، نباید اجازه دهیم تا حقوق فقرا و ایتام پایمال شود چراکه همین موضوع در قیامت گریبان‌گیر ما خواهد بود.

غنی‌زاده بر لزوم توجه بیش از پیش به توانمندسازی مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر تأکید کرد و یادآور شد: مددجویان مستعد کارآفرینانی را شناسایی و با حمایت و پرداخت تسهیلات، زمینه خوداشتغالی و اشتغال‌زایی برای سایر مددجویان را فراهم کنیم، معتقدم نباید برنامه‌هایمان در راستای نیازمندپروری پیگیری شود.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

62281702 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

دستاوردهای سفر اول رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 2 =