جمعه 31 فروردین 1403

گاز 100 مشترک پرمصرف در آذربایجان‌شرقی قطع شد

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: در جریان پایش مصارف گاز ادارات و سازمان‌های دولتی، جریان گاز 100 مشترک شامل گرماتاب‌ها و سایر مصرف کنندگان پرمصرف قطع شده است.

 گاز 100 مشترک پرمصرف در آذربایجان‌شرقی قطع شد

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ نادر کمالی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت با پایش مصارف گاز 3 هزار و 706 سازمان های دولتی و ادارات، 158 اخطار قطع صادر کرده است.  

وی با اشاره به اینکه گاز طبیعی مهم ترین انرژی مصرفی بخش های خانگی می‌باشد، گفت: در زمستان سرد سال، افت فشار و یا احتمال قطعی جریان گاز طبیعی با لحاظ موقعیت سرد و کوهستانی استان امری بحرانی بوده و این شرکت برای حفظ پایداری در حوزه مصارف خانگی تمام توان و ظرفیت خود را به کار بسته و با مشترکین پرمصرف برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: گاز سرمایه ملّی است که متأسفانه مصرف درست از این نعمت الهی در جامعه فرهنگ سازی نشده و در نظر داشتن این نکته بسیار حائز اهمیّت است که منابع گاز همیشگی نیستند و تداوم چنین روند مصرفی بدون شک نسل آینده کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

کمالی تصریح کرد: رعایت دمای رفاه (18 درجه)، بکارگیری لباس های ضخیم در خانه، تناسب شعله اجاق گاز و ظرف کوچکترین نکاتی است که رعایت آن بزرگترین تأثیر را در مدیریت مصرف گاز طبیعی به ارمغان خواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت انرژی در زمستان گفت: این شرکت تمام ابزار و توان را در راستای حفظ پایداری جریان گاز تمام مشترکان بخش خانگی بکار می بندد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی، افزود: گاز مشترکان پرمصرف در صورت تداوم رویه به منظور حفظ عدالت و جلوگیری از افت فشار گاز سایر هم استانی های عزیز قطع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان شرقی، وی درخصوص اقدامات شرکت گاز استان به منظور کاهش هدررفت گاز طبیعی اظهار کرد: پایش روزانه مصارف گاز ادارات و سازمان های دولتی و ارائه راهنمایی های کارشناسی، بهینه سازی مصرف موتورخانه ها، اعمال محدودیت بخش های صنعتی، اطلاع رسانی ضرورت مدیریت مصرف توسط مشترکین خانگی، ارسال پیامک انبوه و… از جمله اقدامات در راستای تأمین پایدار جریان گاز مشترکین خانگی می باشد.

وی با بیان اینکه طی هفته های اخیر با برودت هوای استان، مشترکین خانگی 60 درصد کل مصارف گاز استان را به خود اختصاص داده اند، گفت: مشترکین خانگی روزانه مصرفی بیش از 20 میلیون مترمکعب دارند.

وی با اشاره به افزایش مشترکین خانگی به نسبت سال گذشته در کل کشور اظهار کرد: به دلیل سراسری بودن شبکه گاز و وابستگی میزان مصارف به کاهش جریان گاز در اقصی نقاط کشور ، ضرورت دارد به صورت همگانی در حفظ این نعمت الهی و ادای وظیفه در قبال همنوعان تلاش نماییم.

کمالی ادامه داد: هم اکنون 100 درصد خانوارشهری و  49/98 درصد خانوار روستایی با  1746153 مشترک شهری و روستایی تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 15 =