پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بناب برگزار شد

با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت همراه مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بناب برگزار شد.

به گزارش اخبار بناب؛ مراسم تکریم دکتر حسین پیری رئیس سابق و معارفه دکتر مجتبی عباسیان رئیس جدید دانشگاه با حضور دکتر هاشم داداش پور معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر مسعود گنجی ریاست صندوق رفاه دانشجویان، دکترجعفر رازقی سرپرست امور دانشجویان غیر ایرانی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و دانشگاهیان در سالن همایش های علامه طباطبایی دانشگاه بناب برگزار شد.

dsc 5730 min - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

شرایط برای بازگشایی دانشگاهها آماده است
  معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور نیز در این مراسم گفت: شرایط برای بازگشایی دانشگاه‌ها آماده است و تمامی مصوبات ستاد ملی کرونا اجرا می شود.

هاشم داداش پور با اشاره به روند مناسب واکسیناسیون در جامعه دانشگاهی گفت: طبق آمارهای اخذ شده از ستاد ملی کرونا، حدود ۸۰ درصد از دانشجویان کشور علیه کرونا واکسینه شده اند و با ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه دانشگاه‌ها در حال آماده سازی هستند و به سمت از سرگیری کامل آموزش حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شادابی و پویایی به دانشگاه‌ها باز خواهد گشت، گفت: آمادگی‌های لازم در همه مراکز دانشگاهی کشور فراهم شده و به مرور زمان مشکلات احتمالی هم حل و شاهد حضور دانشجویان خواهیم بود.

دکتر مجتبی عباسیان

اهداف دانشگاه را با قدرت پیش خواهیم برد
  در این مراسم سرپرست جدید دانشگاه بناب به ارائه برنامه راهبردی در جهت پیشرفت دانشگاه بناب اشاره کرد و افزود: این برنامه تا سال ۱۴۰۴پیش‌بینی شده و با تلاش های بیشتر و بهتر به مرحله عملیاتی خواهیم رساند.

دکتر مجتبی عباسیان با اشاره به جایگاه ترانزیتی و موثر شهرستان در منطقه گفت: بناب به عنوان یکی از قطب های اقتصادی استان و کشور معرفی می‌شود و قطعاً با کمک مسئولان شهرستان تمام تلاش خود را برای نزدیک کردن دانشگاه به صنعت و سایر حوزه ها انجام خواهیم داد.

وی رشد و پویایی دانشگاه بناب در کنار دانشگاه آزاد و پیام نور را از ظرفیت‌های بزرگ شهرستان بناب دانست و بر ظرفیت علمی دانشجویی دانشگاه تاکید کرد.

 وی گفت: یکی از مهمترین اهداف تعریف شده در برنامه راهبردی دانشگاه بالا بردن توان رقابتی این نهاد علمی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، در سطح ملی و منطقه ای است تا این دانشگاه تبدیل به دانشگاه برتر در جنوب استان آذربایجان شرقی شود.

دکتر عباسیان با اعلام اینکه از دیگر اهدف تعریف شده دانشگاه بناب، پاسخ گو بودن به بخش ها و نیازهای شهرستان بناب است، گفت: برای توسعه برنامه‌های فرا رشته ای، میان رشته ای و چند رشته‌ای، پاسخگویی به نیازهای منطقه بخصوص نیازهای صنعتی منطقه (فولاد، نیروگاه و صنایع تبدیلی) و تلاش در جهت حل مشکلات آب به عنوان اصلی‌ترین مشکل شهرستان و احیای دریاچه ارومیه، گسترش ارتباطات بین المللی، توجه ویژه به مراکز رشد، تقویت کارآفرینی و ارتباط دانشگاه با صنعت، تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی افزود: به زودی با بهره برداری از ساختمان اداری در دانشگاه و کتابخانه در سایت جدید دانشگاه و با  عملیاتی کردن خوابگاه متاهلین و خوابگاه پسران، راه اندازی مسائل رفاهی کارکنان و اعضای هیات علمی، ایجاد صندوق حمایت از دانشجویان کم بضاعت و بی بضاعت، ایجاد استخر و سالن ورزشی، با مشارکت وزارت علوم و بنیاد حامیان علم و فناوری پیشرفت های بیشتر و بهتری نصیب دانشگاه بناب خواهد شد.

حجت الاسلام عیسی رنجبر

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه فراگیر شود

مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه بناب در این مراسم با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا «س» و فرارسیدن ایام الله دهه فجر، گفت: همه مسئولان، اساتید و دانشجویان وظیفه داریم برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب تلاش های بیشتر و بهتری را انجام دهیم.

حجت الاسلام عیسی رنجبر با اشاره به اینکه دانشگاه متعلق به نظام است و وظیفه مهمی در نگهداری از این امانت داریم، گفت: اساتید باید دانشجویانی در طراز انقلاب اسلامی و با فکر جهادی با زبان گویا و درمقام اندیشه دینی و انقلابی در مقام عالم و مجاهد و هم دل داده به نظام پرورش دهند.

دکتر حسین پیری

اقدامات خوبی در دانشگاه بناب انجام شده است

رئیس سابق دانشگاه بناب نیز در این مراسم با تشریح عملکرد خود در ۳.۵ سال گذشته اشاره کرد، و گفت: در این مدت کارکنان دانشگاه زحمت‌هایی را متحمل شده‌اند که از همه آنها تشکر و قدردانی میکنم.

دکتر حسین پیری به اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف دانشگاه اشاره نمود و افزود: الکترونیکی کردن حوزه آموزش برای کاهش مراجعات، اخذ مجوز رشته در کارشناسی ارشد در رشته های مکانیک و شیمی و برق، اخذ دانشجو در مرحله کاردانی معماری هم از عملکردهای حوزه آموزش بوده است.

وی افزود: افزایش ۶۴ درصدی مقالات ۱۰درصد موضوعی و تجهیز برخی آزمایشگاه ها از جمله اقداماتی بوده که در حوزه پژوهش انجام شده است.

پیری گفت: صنعتی سازی آشپزخانه، افتتاح زمین بسکتبال خواهران و کسب عنوان مرکز نمونه مشاوره در سال های گذشته و همچنین افتخارات کسب شده در اداره تربیت بدنی و کف پوش سازی زمین محوطه ورزشی و خرید ۸ دستگاه دوچرخه از دست آوردهای مهم حوزه دانشجویی است.

وی گفت: در حوزه عمرانی نیز اقداماتی از قبیل دیوارکشی سالن ورزشی و راه اندازی آسانسور دانشکده علوم پایه انجام شده است.

شهریار فتحی

مردم بناب قدردان مدیران زحمتکش هستند

فرماندار بناب در این مراسم با اشاره به اینکه دکتر مجتبی عباسیان فرزند همین شهر است و بر نقاط ضعف و قوت شهرستان آشنا بوده افزود: این انتخاب برای ارتقای دانشگاه بناب و شهرستان موثر خواهد بود و برای وی در این راه آرزوی توفیقات روز افزون را داریم.

شهریار فتحی عباسیان را شخصیتی علمی خواند و مسئولیت تعریف شده برای وی را خطیر دانست، و اظهار کرد: تغییر مدیریتی در تمامی عرصه‌ها، تغییری مثبت می‌تواند باشد چرا که باعث تزریق افکار، نگرش و توانایی های جدید به مجموعه میشود.

وی مردم شهرستان بناب را مردمی سخت کوش و قدرشناس و دلسوز دانست و با بیان اینکه این مردم قدر زحمات مدیران تلاشگر را می دانند، گفت: هر پست و سمتی قطعاً یک روز به اتمام خواهد رسید و مدیری موفق خواهد بود که برای رضای خدا به مردم خدمت کند.

وی از رئیس جدید دانشگاه بناب خواست تا با توجه به پتانسیل های منطقه و شناختی که از آن دارد در راستای ارتقای علمی دانشگاه بناب بکوشد.

فتحی با اعلام این خبر که ارتباط دانشگاه با صنعت ضعیف است بر استفاده پژوهشی_علمی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: فرصتی که چهره‌های علمی، صرف پژوهش های جدید باید نمایند، در میان بروکراسی های اداری و عدم ارتباط موثر دانشگاه در حوزه های تولیدی کم رنگ شده و امید است با تغییر نگرشی جدی این نقطه ضعف را تبدیل به فرصتی برای ارتباط موثر دانشگاه و عرصه تولید و صنعت نماییم.

فرماندار بناب شهرستان بناب را به عنوان قطب صادرات خشکبار و فولاد شمال غرب کشور نام برد و افزود: با سوق دادن دانشگاه بناب به سمت پیوند با صنعت، کشاورزی و دامداری، رشد این شهر بیش از پیش سرعت خواهد گرفت.

گفتنی است در این مراسم دکتر فریبرز رحیمی به نمایندگی از اعضای هیات علمی و مصطفی شانه ای به نمایندگی از کارکنان دانشگاه بناب به بیان نکته نظرات و انتقادها و پیشنهاد های خود در حضورر معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پرداختند.

در این مراسم حکم دکتر مجتبی عباسیان به ‌عنوان سرپرست دانشگاه بناب از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به وی اعطا شد.منبع/ روابط عمومی دانشگاه بناب؛

پایان خبر/ ذاکر احمدزاده

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14020810000526 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =