جمعه 10 فروردین 1403

متولی خاصی برای برگزاری مراسم ترحیم در بناب وجود ندارد

بناب- فرماندار بناب با بیان اینکه وضعیت مجالس ترحیم شهرستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، بر ضرورت نظارت بر نرخ مساجد و هزینه‌های مجالس ترحیم تاکید کرد و گفت: در این خصوص متولی خاصی نداریم.

متولی خاصی برای برگزاری مراسم ترحیم در بناب وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از مهر، رضا لعلی عصر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و ایجاد امیدآفرینی در جامعه اظهار کرد: به همت فرمانداری شهرستان اخیراً جمعی از قشرهای مختلف مردم شهرستان در یک برنامه یک روزه ضمن حضور در کنار پروژه‌های مختلف عمرانی از نزدیک با خدمات ارائه شده از سوی دولت و نظام آشنا شدند.

وی افزود: انتظار داریم ائمه محترم جماعات و عزیزانی که تریبون در اختیار دارند، نسبت به اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اقدام کنند و مردم را از خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ارائه می‌کند، آگاه نمایند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب همچنین با انتقاد از وضعیت مجالس ترحیم در سطح شهرستان اذعان کرد: شیوه اداره مجالس ترحیم به هیچ عنوان قابل قبول نیست و جا دارد تبلیغات اسلامی نسبت به تشکیل جلسه با روحانیون و قاریان قرآن مجالس ترحیم نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقدام کنند.

لعلی خاطرنشان کرد: متأسفانه متولی خاصی برای مجالس ترحیم نداریم؛ مجالس ترحیم قبلاً برای عبرت و غالباً با قرآن و روضه برای فرد فوت شده همراه بود اما در حال حاضر فرد فوت شده رها شده و مجالس ترحیم صرفاً رسم و رسوم دیگری پیدا کرده و با قطع قرائت قرآن نسبت به اعلام اسامی حاضرین در مجلس اقدام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دریافت هزینه‌های متفاوت و سنگین در کفن و دفن اموات و قاریان قرآن بویژه خواهران تصریح کرد: هزینه‌های دریافتی در برخی مساجد برای مجالس ترحیم از هزینه‌های تالار پذیرایی بالاتر رفته و خیلی از خانواده‌ها توانایی تأمین و پرداخت هزینه‌های مساجد در برگزاری مجالس ترحیم را ندارند که اداره اوقاف بایستی هرچه سریع‌تر به موضوع ورود کرده و اجازه ندهند هیأت امنای برخی مساجد به دلخواه خود از مردم هزینه‌های اضافی دریافت کنند.

فرماندار بناب در ادامه بیان کرد: قاریان و بویژه قاریان خانم در آئین‌های ترحیم اموات دستمزدهای زیادی مطالبه می‌کنند که مورد اعتراض مردم واقع شده است.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 17 =