پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

متن کامل طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور

متن کامل طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور

طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام پس از اتمام مسئولیت از کشور که در دستور کار هفته جاری مجلس قرار گرفته است، به دنبال صیانت از اموال و اسناد مردم کشور است.

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ جلال رشیدی کوچی با  بیان اینکه طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام پس از اتمام مسئولیت از کشور در دستورکار هفته جاری مجلس قرار دارد، بیان کرد: بنده این طرح را در ابتدای شروع به کار مجلس مطرح کردم و هدف نظارت بر مسئولانی بود که بعد از اتمام مسئولیت به هر دلیلی قصد خروج از کشور را دارند. این طرح به دنبال صیانت از اموال و اسناد مردم و کشور است تا دیگر کسی که در این کشور مسئولیت دارد به راحتی مانند خاوری ها نتواند بعد از پایان مسئولیت با پول های نامشروعی که از اختلاس و ارتشا و غیره به جیب زده است از کشور خارج شود.

 متن کامل این طرح به شرح زیر است:

ماده ۱: مدیرانی شامل این طرح می‌شوند که در آئین‌نامه ذیل اصل ۱۴۲ قانون اساسی یا همان آئین‌نامه ثبت اموال مسئولین اسامی آنها ذکر شده است.

ماده ۲: بازه زمانی انجام این طرح در یک سال آخر مسئولیت اشخاص حقوقی و  سه سال بعد از اتمام مسئولیت وی می‌باشد.

ماده ۳: طبق این طرح افرادی که شامل ماده یک می‌باشند، باید ضمن شفاف‌سازی و ثبت اموال خود در سامانه ثنا قوه قضاییه، از هر گونه فروش و خروج اموال خود از کشور خودداری کنند.

ماده ۴: خروج شخص مسئول منوط به اجازه نهادهای نظارتی و امنیتی یعنی قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی می‌باشد.

تبصره: در صورت ضرورت برای خروج از کشور، شخص باید با هماهنگی کامل و اجازه کتبی از نهادهای نظارتی و روشن بودن اهداف سفر و تاریخ رفت و برگشت، سفر مذکور را انجام داده تا بعد از پایان مدت ممنوعیت خروج از کشور و رسیدگی به اموال آنها، از موضوع این طرح خارج شود.

ماده ۵: اموالی که در این طرح باید مورد بررسی قرار گیرند شامل همان اموالی است که در آئین‌نامه ذیل ماده ۱۴۲ قانون اساسی یا همان آئین‌نامه ثبت اموال مسئولین هست  می‌باشد.

ماده ۶: اولویت اجرای این طرح با افرادی است که دارای دو تابعیت می‌باشند یا افرادی که خویشاوندان نزدیک آنها در خارج از کشور به‌سر می‌برند.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14020810000526 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 14 =