پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

لزوم اختصاص سری جدید پلاک خودرو برای خودروهای مختص شهرستان بناب

Untitled 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

مردم شهرستان بناب از مسئولان شهرستان و استان انتظار دارند برای جلوگیری از هرگونه شائبه‌ای با اختصاص پلاک جدید با کد مختص خودروهای شهرستان بناب جواب مثبتی به این خواسته بحق و قانونی شهروندان بنابی داده باشند

اخبار بناب به نقل ازخبرگزاری فارس: سال 1383 بود که پلاک‌های انتظامی وسائل نقلیه در کشورمان شکل استاندارد به خود گرفت و در سال 1387 با آمدن پلاک‌های لیزری تصمیم بر آن شد که همه خودروها پلاک یکسان داشته باشند و پس از وقفه‌ای کوتاه طرح تعویض پلاک‌های انتظامی آغاز شد و از آن پس پلاک‌های جدیدی بر روی خودروها نصب شد که به پلاک‌های ملی مشهور شدند و این پلاک‌ها با رنگ‌های مختلف و اعداد و حروف متفاوت و مختص به هر استان و شهر در خیابان‌ها و جاده‌ها در دید عموم قرار گرفتند.

بر اساس اجرای این طرح شماره‌های پلاک 31 استان کشور با کد منحصر به فرد هر استان از سوی مراکز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا صادر می‌شود و به این ترتیب اعداد و حروف درج شده در پلاک خودروها هرکدام نشان دهنده استان و شهری خاص است که عموماً اعداد دو رقمی سمت راست پلاک‌ها استان محل سکونت صاحب خودرو را مشخص می‌کنند و حروف الفبای داخل پلاک نیز تعیین کننده شهرستان مورد نظر است.

بر اساس این گزارش، با وجود اجرای این طرح و دستورالعمل، اخیراً با اتمام پلاک‌های انتظامی خودروهای مختص بناب (ایران25-… ل ..) مدتی است در مراکز پلیس راهور برای شماره‌گذاری پلاک خودروهای مالکان ساکن شهرستان بناب از شماره‌های استفاده نشده یک شهرستان دیگر بهره می‌گیرند که این امر موجبات نارضایتی شهروندان بنابی را به دنبال داشته است که با تماس‌های بی‌شمار و مراجعات مکرر خود خواستار اختصاص شماره جدید با کد مختص شهرستان بناب برای خودروهای خود شده‌اند.

این نحوه شماره‌گذاری صرف نظر از ایجاد مشکلاتی در خرید و فروش و یا نقل و انتقال خودروها در بین مردم و نیز عدم تشخیص تعلق خودرو به شهر بومی و یا ثالث، معضلات دیگری را نیز عاید مردم و شهرستان بناب خواهد کرد.

برای مثال، به دنبال اعلام محدودیت‌های تردد خودروها به شهرهای دیگر در وضعیت کرونایی کشور و ثبت تخلفات از طریق دوربین‌های مداربسته پلیس راهور و اعمال جریمه‌های سنگین این سئوال از دست اندرکاران امر به وجود می‌آید که تشخیص و نحوه اعمال قانون برای شهروندانی که با پلاک مختص شهرستان دیگر تردد می‌کنند، چگونه خواهد بود.

حال مردم شهرستان بناب از مسئولان شهرستان و استان انتظار دارند برای جلوگیری از هرگونه شائبه‌ای با اختصاص پلاک جدید با کد مختص خودروهای شهرستان بناب جواب مثبتی به این خواسته بحق و قانونی شهروندان بنابی داده باشند.

گفتنی است، شهرستان 150 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

http://www.akhbarbonab.ir/لزوم-اختصاص-سری-جدید-پلاک-خودرو-برای-خو/(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفده =