جمعه 10 فروردین 1403

فاصله بین 2 دوز در انواع “واکسن کرونا” چند روز است؟

فاصله بین 2 دوز در انواع "واکسن کرونا" چند روز است؟

به گزارش اخبار بناب به نقل از ایسنا/معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه رعایت فاصله بین تزریق دو دوز واکسن کرونا اهمیت بالایی دارد، گفت: این فاصله در انواع واکسن کرونا متفاوت است.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه واکسن کرونا باید در دو دوز تزریق شود، گفت: بطور معمول در انواع واکسن کرونا فاصله چند هفته ای میان تزریق دو دروز واکسن در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت این فاصله گفت: رعایت این فاصله و تزریق به‌موقع دوز دوم واکسن در اثربخشی واکسن تاثیر بسزایی دارد.

شاه آبادی در خصوص میزان فاصله میان تزریق دو دوز واکسن در انواع واکسن کرونا گفت: در واکسن هایی مانند “برکت” و “سینوفارم” که از ویروس کشته شده ساخته شده اند فاصله تزریق مناسب 21 تا 28 روز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نهایت یک یا دو هفته بیشتر از این مدت هم مجاز است، اما نباید بیش از این در تزریق واکسن تاخیر داشت.

شاه آبادی افزود: این میان برخی افراد در فاصله تزریق میان دو دوز واکسن، مبتلا به کرونا می شوند و توصیه می شود این افراد چهار هفته بعد از شروع علائم بیماری اقدام به تزریق دوز دوم واکسن نمایند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه فاصله میان تزریق دوز اول و دوم واکسن آسترازینکا را هم چهار تا 12 هفته اعلام و تصریح کرد: مناسبت ترین زمان حدود هشت تا 12 هفته است.

شاه آبادی فاصله میان تزریق دو دوز واکسن “اسپوتنیک” را هم حدود 90 روز اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مشکلی در تامین واکسن وجود ندارد گفت: افرادی که دوز دوم واکسن آنها فعلا موجود نیست نگران نباشند، چرا که برای این افراد حتما از همان نوع واکسن به موقع تامین شده و یا در نهایت کمیته فنی واکسیناسیون مستقر در وزارت بهداشت، واکسن جایگزین برای تزریق دوز دوم را برای این دسته افراد اعلام خواهد کرد.

http://www.akhbarbonab.ir/?p=3077(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 20 =