جمعه 10 فروردین 1403

عمل جراحی کیست های هیداتیک متعدد در بیمارستان امام خمینی بناب

- پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) بناب از عمل جراحی کسیت های هیداتیت متعدد در بیمار خانم ۵۵ ساله در بیمارستان امام خمینی (ره) در این شهرستان خبر داد.

اخبار بناب/ دکتر وحید رضائی در تشریح این خبر اظهار کرد: بیمار خانم ۵۵ ساله از شهر عجب شیر که با تشدید دردهای شکم از ماهها قبل که با تشخیص سه کیست هیداتیک بزرگ در عمق کبد داشت، برای جراحی کیست ها بستری کردیم.

وی افزود: این بیمار در مراجعات متعدد به پزشکان جراح مرکز استان به دلایل متعدد جراحی نشده بود و با تشدید دردها و با احتمال عارضه دار شدن کیست های هیداتیک کاندید جراحی شد.

رضائی با اشاره به اینکه این جراحی ۵ ساعت طول کشید، افزود: با همکاری متخصص جراحی عمومی، دکتر باباپور ابتدا کیست درحال پاره شدن، به سرعت تخلیه و جدارهای کیست برای جلوگیری از عود مجدد خارج و فضای کیست با بافت چادرینه ترمیم شد و دو کیست دیگر بیمار نیز تخلیه و درمان گردید.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) بناب گفت: بیماری هیداتیت یک بیماری انگلی نادر هست که توسط انگل خاصی که در روده سگ و چهارپایان یافت میشود و با آلودگی خاک و محصولات کشاورزی به بدن انسان وارد و در کبد، ریه و گاهی مغز و حتی استخوان لانه گزینی کرده و رشد میکند.

وی با اعلام اینکه این جراحی در حال حاضر در مراکز پیشرفته دنیا با حداقل عوارض انجام میشود و در بیمارستان امام خمینی (ره) بناب نیز با تجهیزات به روز و پیشرفته با موفقیت کامل انجام شد، گفت: درمان کیست های هیداتید جراحی بوده و این جراحی از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که با کمی بی احتیاطی و عدم استفاده از تکنیک های درست کیست در داخل حفره شکم پخش شده و بیمار دچار عوارض کشنده ای مثل آنافیلاکسی و یا خونریزی های کبدی غیرقابل کنترل خواهد شد.

وی افزود: در پایان از تیم بیهوشی به سرپرستی سرکار خانم دکتر شهسواری و تکنسین بیهوشی خانم رسول زاده و همکاران خوب تکنسین اتاق عمل آقایان گلشنی ، مومنی ، نوروزیان و سرکار خانم عونی کمال تشکر را دارم.

- پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

http://www.akhbarbonab.ir/1615/(لینک خبر)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =