سه‌شنبه 29 اسفند 1402

عضویت در شانگهای کار بزرگی است/ سرمایه گذاری در زیرساخت‌های انرژی ضرورت دارد

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران ۱۵ سال به دنبال عضویت در سازمان شانگهای بوده است، بنابراین تحقق این اتفاق کار بزرگی محسوب می‌شود، ولی مفید واقع شدن آن نیاز به ایجاد مسائلی مانند سرمایه گذاری در کشور دارد.

10181 643 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایبنا؛ محمد باقری بنابی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم بناب در مجلس شوری اسلامی درباره اثرات عضویت ایران در شانگهای به خبرنگار ایبِنا گفت: ایران ۱۵ سال به دنبال عضویت درسازمان شانگهای بود، بنابراین تحقق این اتفاق کار بزرگی محسوب می‌شود، ولی مفید واقع شدن آن نیاز به ایجاد مسائلی مانند سرمایه گذاری در کشور دارد؛ بنابراین این سوال مطرح می‌شود که آیا اعضای رسمی سازمان شانگهای مانند روسیه، چین، ازبکستان، قزاقستان و … به دنبال سرمایه گذاری در ایران هستند؟ و آیا اساسا ازتکنولوژی و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در ایران برخوردارند؟


وی در ادامه ابراز کرد: واقعیت این است که عضویت در شانگهای کار بزرگی به حساب می‌آید و باید به دنبال چنین پیمان‌هایی بود، ولی مسئله بسیار پر اهمیت همان بحث سرمایه گذاری است که اشاره شد. متاسفانه دراین خصوص به شدت ضعیف عمل کرده‌ایم.


این عضو کمیسیون اقتصادی در این خصوص اظهار داشت: دولت گذشته با توجه به مشکلاتی که داشت در زمینه سرمایه‌ گذاری در داخل کشور موفق نبود، در دولت جدید هم طی یکسال گذشته هنوز سرمایه گذاری واقعی شکل نگرفته و هر روز شرایط از روز قبل بدتر می‌شود؛ بنابراین در صورتی که این پیمان برای حل مشکل سرمایه گذاری کشور رونق ایجاد کند، بسیار مفید واقع خواهد شد. اما چنانچه تنها اسمی از آن به میان آورده شود، هزاران پیمان این شکلی برای اقتصاد کشور مفید واقع نخواهد شد.


نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در صورتی که یکسال یا چند ماه پس از عضویت در شانگهای تعدادی از کشور‌ها در زیرساخت‌های انرژی، نفت، گاز، راه‌ها و … سرمایه گذاری کنند، نشان از موفقیت دارد، اما چنانچه این سرمایه گذاری شکل نگیرد، ضرر آن از فایده اش بیشتر خواهد بود، زیرا خود را با الفاظ مشغول کردیم و از مسائل مهم غافل مانده‌ایم.


باقری بنابی درباره تاثیر چنین معاهده‌هایی بر امر دلارزدایی یادآور شد: دنبال دلارزدایی رفتن، مسئله سطحی به حساب می‌آید. در حال حاضر با اکثر پول‌های رایج در دنیا کار می‌کنیم، همانطور که در بالا اشاره شد باید به دنبال سرمایه گذاری رویم و الفاظ را کنار گذاریم. نمونه بارز دلارزدایی، قرار گرفتن یورو در برابر آن است که خیلی نتوانست قدرت نمایی کند.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =