جمعه 10 فروردین 1403

ضرورت پیشگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در بناب

ضرورت پیشگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در بناب

به گزارش اخبار بناب به نقل از ایسنا/ فرماندار بناب به ضرورت پیشگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در این شهرستان تاکید کرد.

شهریار فتحی در جلسه‌ی پیشگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان در شهرستان بناب با بیان اینکه آنفولانزای پرندگان از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بوده که داری اهمیت بالا، نیازمند توجه بیشتر و بهتری است، گفت: وضعیت حساس کشور از بعد اقتصادی و بهداشتی بر کسی پوشیده نیست و در طی دو سال گذشته با شیوع بیماری کرونا، مردم آسیب‌های روحی و اقتصادی بسیاری دیده‌اند لذا لازم است تمام اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا از شیوع بیماری آنفلوانزا پرندگان جلوگیری شود.

وی با تاکید به ضرورت بیمه کردن مرغداری‌ها گفت: در طول سال‌های گذشته برخی از مرغداری‌ها به دلیل نبود بیمه دچار آسیب‌های جدی شده‌اند لذا لازم است تا تمامی واحدها نسبت به انجام بیمه مرغداری خود اقدام بکنند.

فتحی از جمله دلایل شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در شهرستان بناب را مهاجرت پرندگان فصلی به تالاب قره قشلاق دانست و افزود: این بیماری طی سال‌های گذشته در منطقه بناب مشاهده شده و آسیب‌های جدی به همراه داشته است.

وی با تاکید به ضرورت انجام وظایف و مسئولیت‌های مدون توسط دستگاه‌های ذی ربط در امر پیشگیری و مقابله با آنفلوانزای پرندگان گفت: شبکه دامپزشکی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و دهیاری‌ها باید نسبت به آموزش و ایجاد آگاهی در روستاها به منظور همکاری روستائیان در زمینه مقابله با بیماری آنفولانزای پرندگان اقداماتی جدی داشته باشد.

لازم به ذکر است که فرماندار بناب به توسعه و گسترش نظارت بر میدان دواب و نظارت بر ذبح دام‌ها بمنظور کنترل و جلوگیری از ذبح‌های غیرقانونی نیز در این جلسه بر انجام آن تاکید شد.

انتهای پیام/خبرنگار ذاکر احمدزاده

http://www.akhbarbonab.ir/?p=3166

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =