جمعه 10 فروردین 1403

صدای شهروند/گلایه شهروندان از وضعیت بد فاضلاب در شهرستان بناب+فیلم

Capture 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ بوی تعفن ناشی از این فاضلاب، آبیاری اراضی کشاورزی از این پساب، نفوذ فاضلاب به راه اصلی و جاده اصلی روستای قره چپق، ریزش ملک مردم به داخل(ظنا آخی) و ده ها مشکل دیگر، چندین سال است بلاتکلیف مانده و بنابه ادعای مردم منطقه نهادهای متولی در هر بار مراجعه توپ را به زمین همدیگر می اندازند‌.

یکی از کشاورزان این منطقه مدعی است که در فصل کاشت، به خصوص در فصل بهار، وضعیت خیلی بحرانی می شود و علاوه بر بوی تعفن، برخی از کشاورزان از این پساب برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می کنند.

در فیلم ارسالی یکی دیگر از کشاورزان اظهار می‌کند: بارها مسئولان شهرستان از جمله نماینده بناب و فرماندار از این محل بازدید کرده اند تا تدبیری کنند، اما متأسفانه در عمل کاری انجام نشده است.

وی مدعی است: اخیراً در اثر نفوذ فاضلاب به راه اصلی کشاورزان، موقتاً شهرداری با شن ریزی مسیر را اصلاح کرده اما این اصلاح موقتی بوده و مشکل اصلی همچنان پابرجاست.

بر اساس این گزارش، به دستگاهای متولی پیشنهاد می شود این معضل را در اولویت خود قرار داده و با تدبیری اساسی و لوله گذاری این پساب را به تصفیه خانه مرکزی بناب منتقل نمایند.

گاهاً در اظهارنظر برخی مسئولان شنیده می شود که شهرستان بناب از نظر شبکه فاضلاب تکمیل است، اما معضل کنونی نشان می دهد این ادعا ها در حد حرف بوده و بخشی از مردم بناب همچنان با مشکل فاضلاب دست و پنجه نرم می کنند.

در انتها انتظار می رود دستگاه های متولی دست در دست هم دهند و این مشکل را از ریشه برطرف نمایند، جلب رضایت مردم منطقه از این معضل زیست محیطی به مراتب شایسته تر از هزینه های بیهوده و گزاف در برخی امورات است. منبع/انعکاس بناب

پایگاه خبری اخبار بناب را در این پیام‌رسان ها دنبال کنید.
اخبار بناب/روبیکا
https://rubika.ir/akhbarbonab
اخبار بناب/ایتا
http://eitaa.com/akhbarbonab
اخبار بناب /سروش
splus.ir/akhbarbonab

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 7 =