جمعه 10 فروردین 1403

ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی محرومان توسط بنیاد مسکن آذربایجان شرقی

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این بنیاد در قالب چهار تفاهم نامه، ساخت ۴۹۶۸ واحد مسکونی را برای محرومان استان تقبل کرده که۳۱۶۵ واحد از آن به اتمام رسیده است.

ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی محرومان توسط بنیاد مسکن آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ مسعود رادبه، سه شنبه، ۲۷ دیماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: در قالب تفاهم نامه محرومین مابین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از سال گذشته ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در استان آغاز شد که ۲۷۰۰ واحد از آن‌ها به بهره برداری رسیده و ۳۰۰ واحد هم در مراحل مختلف در حال اجراست.

وی با بیان این‌که این خانه ها با ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض ساخته می‌شود، تصریح کرد: تعداد ۱۱۰۰ واحد از این واحدها برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۶۰۰ واحد برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی و ۱۳۰۰ واحد هم برای سایر محرومان استان در نظر گرفته شده است.

وی تفاهم نامه ۴۰ هزار واحدی ساخت مسکن بین بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی را یکی دیگر از طرح‌های حمایتی برای مقاوم سازی خانه های روستاییان محروم اعلام کرد و گفت: در مرحله اول این طرح سهم آذربایجان شرقی ۱۰۰۰ واحد بود که ۴۰۰ واحد در سال جاری در حال ساخت بوده و ۶۰۰ واحد هم سال آینده آغاز خواهد شد.

رادبه با اشاره به این‌که ۱۴۱ واحد از این خانه ها تحویل مددجویان شده است، افزود: بنیاد مسکن استان اعطای تسهیلات مقاوم سازی، نقشه کشی، کارشناسی طرح و نظارت بر اجرای این طرح را برعهده دارد.

وی با بیان این‌که ساخت ۵۸۹ واحد مسکن هم در قالب تفاهم نامه ۲۰ هزار واحدی بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به آذربایجان شرقی واگذار شده بود، گفت: پرونده همه این واحدها تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده که کار ساخت ۲۶۴ واحد هم به پایان رسیده و متقاضیان در آن‌ها اسکان یافته‌اند.

وی، رهاورد تفام نامه ۱۰ هزار واحدی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان را برای آذربایجان شرقی سهمیه ساخت ۳۷۹ واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: برای ساخت این واحدها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود که با تلاش همکاران، ۶۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خاطرنشان کرد: اغلب این واحدها در شهرستان‌های کم برخوردار چاراویماق، ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هوراند ساخته می‌شود تا بخشی از محرومیت‌های این مناطق و عقب ماندگی‌ها در حوزه مقاوم سازی مسکن جبران شود.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

62281702 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

دستاوردهای سفر اول رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =