پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

زنگ خطر شیوع مجدد بیماری کرونا در بناب به صدا درآمد/ چهارشنبه سوری بناب امسال برگزار نمی شود

3571574 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

فرماندار بناب در جلسه ستاد کرونای شهرستان بناب گفت: زنگ خطر شیوع مجدد بیماری کرونا در بناب به صدا درآمد/ چهارشنبه سوری بناب امسال برگزار نمی شود

به‌ گزارش اخبار بناب؛ شهریار فتحی در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان با بیان اینکه امروز از اولین مورد شناسایی و ابتلا به بیماری کرونا در کشور یک سال می‌گذرد اظهار کرد؛ در طول یک سال گذشته بسیاری از خانواده‌ها داغدار شده و عزیزان خود را از دست داده‌اند.

وی به ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان و پزشکان در طول یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: کادر درمان در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا بی هیچ چشم داشتی تلاش کردند تا سلامت مردم را حفظ نمایند.

وی با تاکید بر اینکه در طول یکسال گذشته ۳ پیک بیماری را در کشور تجربه کرده‌ایم گفت: شواهد و گزارش‌ها حاکی از افزایش بیماری طی روزهای گذشته در بناب است که این مسئله نشانه به صدا درآمدن مجدد زنگ خطر بیماری در سطح شهرستان است.

فرماندار بناب با تاکید بر اینکه در صورت سهل‌انگاری اسفند و فروردین ماه شاهد پیک چهارم بیماری در شهرستان خواهیم بود که به مراتب از پیک‌های گذشته خطرناک‌تر است بیان داشت: براساس اظهارات پزشکان و متخصصین نوع جدید ویروس کرونا که به ویروس جهش یافته انگلیسی شهرت یافته است قدرت بیماری‌زایی و سرایت بمراتب بالاتری نسبت به انواع قبلی دارد و در صورت ابتلا احتمال مرگ بیمار بسیار بالا است، بگونه‌ای که ۴ نفر از ۲۱ فرد مبتلا در سطح کشور جان خود را بر اثر این بیماری تاکنون از دست داده‌اند.

وی بر ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و عدم حضور در تجمعات اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از موارد جدید ابتلا ناشی از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و عدم استفاده از ماسک بوده است

وی در همین خصوص بر ادامه اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مدیریت هوشمند بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا چهارشنبه سوری و نمایشگاه‌های عیدانه و بازارهایی که بمناسب عید برگزار می‌شوند را نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا: تشدید اعمال محدودیت‌ها در بانک‌ها، میدان دواب، میدان تره بار ، پاساژهای مسقف و …که جزو کانون‌های خطر بیماری می‌باشند از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید فرماندار شهرستان بناب قرار گرفت.

http://www.akhbarbonab.ir/2495/(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =