پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط مجلس

774153 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

نماینده مردم بناب در مجلس از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی توسط مجلس خبر داد و گفت: ارزی که سال های سال، عامل اصلی بسترسازی برای رانت و فساد مالی در کشور بود.

اخبار بناب به نقل از بسیج/ حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه  مجمع بسیجیان افزود: ارزی که سالهای سال، عامل اصلی بسترسازی برای رانت و فساد مالی در کشور بود، با پیگیری مجلس، حذف شد البته امید است نظارت بر عملیاتی شدن حذف رانت مستمراً توسط مجلس ادامه پیدا کند.

  وی هدف از حذف ارز ۴۲۰۰ را پیاده سازی  خدمات درمانی کامل رایگان برای تمامی مردم کشور عنوان کرد و افزود: این مطالبه را با وزیر صنعت معدن و تجارت نیز مطرح کرده و پیگیر هستیم چرا که حذف ارز مذکور و بکارگرفتن آن در مسیری دیگر، مبهم به نظر می آید لذا مطلوب، اصلاح و بسترسازی زیرساخت ها بواسطه ی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

  حجت الاسلام بنابی با ورود به موضوع مشکلات شهری، گلایه ی مردم از وجود معضلاتی در حوزه زیباسازی شهری، کمبود اماکن تفریحی، توریستی و نیز تفرجگاه های شهری را بجا و مقبول خوانده و گفت: مسئولان شهری در خصوص تامین بودجه، ارائه ی عملکرد و رهکار رفع مشکلات حاکم، هم اندیشی سازنده ای را بصورت مستمر ترتیب دهند تا مشکلات مذکور رفع گردد.

  وی از شهرستان بناب، به عنوان قطب صنعتی استان یاد کرده و مکرراً خواستار شناساندن پتانسیل های کم نظیر جغرافیایی و انسانی آن شده و گفت: جذب سرمایه گذار، اولین اولویت اساسی ما بوده است، به گونه ای که اکنون طی رایزنی های صورت گرفته، قریب به ۲۰۰ هزار سهامدار، در جهت سرمایه گذاری در بناب، جذب گردیده اند که در تاریخ اقتصادی استان، بی سابقه است، لذا نیاز به مشارکت و همدلی دلسوزانه ی دست اندرکاران شهری در پیشبرد اهداف داریم.

  محمد باقری بنابی در ادامه، ایجاد حس امنیت خاطر برای سرمایه گذار را فاکتور مهمی خوانده و افزود: سرمایه گذاری، امر حساسی است، نباید با ایجاد و تقویت ناخواسته ی معضلات، باعث سلب اطمینان کارآفرینان و سرمایه گزاران شهر شد و این امر مهم، به آینده نگری مردم فهیم بناب و مسئولان شهر بستگی دارد، لذا دست در دست هم، در جهت دوری از حواشی و رفع مشکلات شهر خواهیم کوشید.

  کلنگ زنی چندی از پروژه های اقتصادی مذکور در دهه ی فجر، موضوع دیگری بود که نماینده ی بناب، با طرح آن، از پیامدهای تاثیرگذار و گسترده ی اقتصادی آن خبر داده و گفت: این یک طرح استانی_ ملی است که بعد از فولاد مبارکه، در تولید ورق های فولادی سرآمد است و این امتیاز بزرگی برای شهرستان به شمار می اید که نتایج مثبت و سازنده  ی آن برای اهالی محسوس خواهد بود.

  وی در خصوص مشکلات اخیر برق نیز به شفاف سازی پرداخته و گفت: استان ما از لحاظ تولید برق، پیشرفت خوبی نداشته است؛ نیروگاه سهند در شهرستان بناب، با هزینه ای بالغ بر ۴هزار میلیارد تومن، تاسیس شد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، سه سال قبل باید روی مدار می نشست و امسال شاهد تولید برق آن می بودیم؛ اما بدلیل مشکلاتی از جمله کمبود تامین منابع مالی و غیره، در سطحی پایین تر از انتظار، اکنون با پنجاه درصد ظرفیت خود در حال تولید است.   خسارت ۵۰ هزار میلیارد تومانی به اقتصاد ایران، بواسطه ی توسعه نیافتن صنعت برق، موضوع مهمی بود که توسط محمد باقری بنابی، عنوان گردیده و افزود: «برق» یک فاکتور بسیار مهم و زیر ساختی اساسی در بحث توسعه است؛ به گونه ای که مشکلات ناشی از برق میتواند روی تولید و اقتصاد یک منطقه اثر منفی بگذارد، لذا بارها و بارها چه در طی دوره های قبل و چه حال حاضر، پیگیر آن بوده ایم و در این راستا، سرعت انجام کار برای ما بسیار مطرح است.

  نماینده مردم بناب از اعلام آمادگی خود جهت حضور ماهانه خود در میان مسئولان شهرستان  و مجمع عالی بسیج شهرستان و ارائه ی عملکرد ها و هم اندیشی با ایشان خبرداده و گفت: در حال حاضر، مطالبه گری در  کشور وجود دارد اما اصولی و برپایه منطق نیست، چرا که وجود ناصح دلسوز، مایه ی مباهات مسئولان است و من شخصا چه در مقام ارائه عملکرد به مردم، از وظایف محوله ام  و چه دریافت راهکارهای سازنده و پیشنهادهای موثر، استقبال خواهم کرد.

http://www.akhbarbonab.ir/2080/(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =