پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

تعرفه‎ عوارض شهری در بناب پایین است

- پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

شهردار بناب با اشاره به پایین بودن میزان تعرفه ها در این شهر نسبت به سایر شهرها اعلام کرد: تعرفه عوارض در این شهر به اندازه یک سوم و حتی یک چهارم تعرفه دیگر شهرهای استان آذربایجان شرقی است و عدم تناسب تعرفه عوارض با تورم موجود را شاهد هستیم.

به گزارش اخبار بناب به نقل از ایرنا: جواد نظام پرست در نشست خبری با بیان اینکه شهرداری در ۵ ماه گذشته توانسته قسمت عمده ای از بدهی خود به پیمانکاران و اشخاص را پرداخت کند؛ گفت: از آنجایی که بدهی های انباشته شده معضل بود و گریبان گیر شهرداری شده بود، تلاش شد تا حدود زیادی از این بدهی ها تسویه حساب شود و تلاش کردیم که طی این مدت خرید غیرنقدی نداشته باشیم.

وی اعلام کرد: شهرداری به آن دسته از شهروندانی که بخواهند تا پایان سال جاری عوارض خود را پرداخت کنند ۲۵ درصد تخفیف در نظر گرفته است و در کنار آن برای ۶۰ نفر از افراد خوش حساب نیز به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

وی از تحقق درآمد ۱۶۰ میلیارد ریالی شهرداری بناب از محل پرونده های ماده صد در یازده ماه سال جاری خبر داد و افزود: شهرداری بناب در سال آتی پروژه جدیدی نخواهد داشت و تلاش خواهیم کرد پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

نظام پرست با اعلام اینکه برای تصمیم گیری و تصمیم سازی در اجرای برنامه های شهرداری ممیزی شهرداری از اولویت کارهاست؛ خاطرنشان کرد: چون هر ۵ سال بایستی ممیزی اتفاق می افتاد ولی ۱۴ سال است ممیزی صورت نگرفته است، از این رو تلاش می کنیم برای جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی تا پایان سال ممیزی شهرداری بناب را نهایی کنیم.

وی همچنین با اشاره به تصویب طرح جامع شهر بناب اظهار کرد: به رغم اینکه طرح جامع بناب ایده آل نیست اما تغییرات زود هنگام در مدیریت های شهری شاید یکی از دلایل اصلی عدم ابلاغ و تصویب به موقع طرح جامع بناب بوده که در حد توان و با تلاش های کارشناسان سعی شده اشکالات طرح احصاء و برطرف شود.

شهردار بناب همچنین با اشاره به بودجه ۹۹ میلیارد تومانی شهرداری بناب در سال ۱۳۹۹ گفت: حدود ۵۰ درصد این بودجه تحقق یافت.

نظام پرست اعلام کرد: بودجه شهرداری بناب در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است که ۶۰ درصد آن جاری و ۴۰ درصد نیز برای عمران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بیش از ۷۰ محله در نقاط مختلف شهر بناب جهت آسفالت ریزی ثبت نام کرده اند که امسال ۲۸ محله آسفالت ریزی شد و مابقی نیز از اردیبهشت ماه سال آینده آسفالت ریزی خواهد شد.

نظام پرست در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد نیز بیان کرد: پنج هزار مترمربع زمین به این موضوع اختصاص یافته و قرار است بعد از حصارکشی نسبت به جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد در این مجموعه اقدام کنیم.

 شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.

http://www.akhbarbonab.ir/2566/(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هفده =