سه‌شنبه 29 اسفند 1402

از ستاد تنظیم بازار بناب چه خبر؟!

شهروندان بنابی در حالی از وضعیت قیمت کالاهای یلدایی انتقاد داشتند که در شهرستان، ستاد تنظیم بازار برای شب یلدا تشکیل نشد تا اقدام به مقابله با گرانفروشی شود!

photo ۲۰۲۲ ۱۲ ۲۲ ۱۱ ۰۵ ۰۱ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از بیناب سئون؛ گرانی قیمت کالاهای مختلف اعم از آجیل و گوشت قرمز در آستانه شب یلدا از نکات موردانتقاد مردم بناب بود؛ موضوعی که انتظار می‌رفت متولیان را ذره ای به فکر می‌انداخت.

با توجه به اینکه بنابی ها به مهمان‌نوازی به‌خصوص در شب یلدا یا همان «چیلله گئجه‌سی» معروف اند، همه اقشار مردم اعم از نیازمند و غنی در طولانی‌ترین شب سال به بهترین شکل ممکن به دنبال پذیرایی از میهمانان هستند.

متاسفانه چند سالی هست و مخصوصا امسال، قیمت‌ها هیچ همخوانی با وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم ندارد و تازه همین قیمت‌ها در برخی مناطق شهر خودسرانه توسط برخی سودجویان افزایش یافته است.

گرانی های بی حد و مرز شب یلدا، تنور بازار را سردتر و مردم بیشتر از آنکه خریدار باشند بازار شب یلدا را به نظاره نشسته‌اند چرا که عدم نظارت و کنترل بازار، غلبه سودجویان بر مردم را زیادتر کرده و هیچ توانی برای خرید مردم نگذاشته بود.

مشاهدات عینی نشان می دهد کنترل و نظارت بازار در شهرستان بناب چند ماهی است رو به فراموشی سپرده شده است و متولیان امر هیچ نوع واکنشی اعم از بازرسی، ایجاد نمایشگاه خرید شب یلدا و … را از خود نشان ندادند.

هر چند در گذشته نظارت ها و بازرسی ها بیشتر به حالت نمایشی به خود گرفته بود و مسئولین به چند تا عکس از کنترل بازار بسنده می کردند و همچنان گرانی ها و کم فروشی ها در جای خود بر مردم تحمیل می شد.

یکی از مسائلی که در بازار شهرستان آزاردهنده است نابسامانی قیمت‌ها است، متأسفانه برخی از بازاریان قیمت دلخواه خود را اعلام می‌کنند برخی هم از درج قیمت طفره می‌روند و عده‌ای هم ابایی از گرانی ندارند، به نظر می‌رسد باید نظارت مسئولان مربوطه بیشتر شود تا شاهد این آشفتگی در بازار نباشیم.

مثالی که از قیمت های شب یلدا می توان عنوان نمود این است که، هندوانه خوب تا هفته گذشته هر کیلو هشت هزار تومان به فروش می‌رسید در آستانه شب یلدا بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان دیده می شد، همچنین انار شب یلدا نیز به کیلویی ۲۵ الی ۳۰ هزار تومان رسید که این نوع گرانی ها مسلما از عدم نظارت ها نشئت می گیرد.

امروزه گلایه مردم از تورم و گرانی‌ها زیاد شده است که در این شرایط از مسئولان امر انتظار می‌رود بیش از همیشه پای کار مردم باشند و با رصد، بررسی و نظارت دقیق‌تر بر بازار، دست دلالان و سودجویان را کوتاه کنند تا همه خانواده‌ها بتوانند طعم شیرین دورهمی ها را تجربه کنند.

اخبار بناب/روبیکاhttps://rubika.ir/akhbarbonab
اخبار بناب/ایتا http://eitaa.com/akhbarbonab

اخبار بناب /سروش splus.ir/akhbarbonab
اخبار بناب/تلگرام @akhbare_bonab
اخبار بناب اینستاگرام
instagram.com/akhbarbonab1399

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 7 =