جمعه 10 فروردین 1403

نبود پزشک متخصص در اورژانس بیمارستان بناب/ بیمارهایی که راهی مرکز استان می‌شوند

134522 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

نبود پزشک متخصص و بیمارستان مجهز، دغدغه مردم بناب و باعث به خطر افتادن جان جماعت این شهرستان شده است.

به گزارش اخبار بناب به نقل از ایسنا، ارائه خدمات درمانی بروز و تامین سلامت می‌تواند امید به زندگی را در جامعه بهتر و بیشتر افزایش دهد و به بالاتر رفتن شادابی و سطح رفاه اجتماعی کمک کند.

اگرچه خدمات ارزنده‌ای برای محرومیت‌ زدایی در کشور انجام گرفته است، اما خدمات ارائه شده در شهرستان بناب در عرصه پزشکی نتوانسته در حد مطلوب، مشکلات مردم را برطرف کند که در نهایت این موضوع سبب تحمیل هزینه‌های سنگین و گاهی خسارت‌های جبران‌ناپذیری به مردم می‌کند.

از مهم‌ترین مشکلات مردم شهرستان بناب طی چندین سال گذشته، نبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی مناسب بوده است، مشکلاتی که خود را در انواع حوادث جانی و یا بیماری‌ها به مردم این شهر نشان داده و باعث شده تا مشکلاتی بر مشکل بیمار افزوده شود و دغدغه‌های خانواده‌های بیماران را بیشتر کند.

در این شهرستان، یک مرکز مناسب اورژانش وجود دارد که اکثریت مردم هم به آن‌جا مراجعه می‌کنند. این در حالی است که این شهرستان در محور مواصلاتی دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بوده و علاوه بر جمعیت 140 هزار نفری خود، به چند شهرستان همجوار دیگر نیز خدمات پزشکی را ارائه می‌دهد.

اورژانس بیمارستان امام خمینی شهرستان بناب در نبود پزشک متخصص، بیماران را که نیاز به مداوای بیشتر دارند، در میان جاده‌های پرخطر، به تبریز اعزام می‌کند.

این منطقه از آذربایجان شرقی با وجود داشتن مردمی نجیب، ساده و کم توقع سال‌هاست که در شهرستان خود مشکل پزشک متخصص در بخش اورژانس و ای سی یو را متحمل می‌شوند و خدمات ارائه شده به مردم بیشتر اوقات با پزشک عمومی انجام می‌گیرد و آن هم در بخش‌هایی مثل اورژانس بیمارستان شهدا بالا و پایین می‌زند و خیلی از مواقع حتی پزشکی وجود ندارد.

در این راستا مردم با عدم رضایت کافی و با طی کردن ساعت‌ها و کیلومترهای زیادی از راه‌های پر پیچ و خطرناک، به پزشکان متخصص در کلینک‌ها ‌بیمارستان‌های مرکز استان مراجعه می‌کنند.

تجربه‌ خانواده‌های بیماران از نبود پزشک متخصص در بیمارستان بناب

فرزند بیماری که بر اثر برق گرفتگی، ۱۴ روز است که در کما به سر می‌برد، در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: مادرم در این حادثه از ناحیه مغز و اعصاب دچار شوک شده و از هوش رفته بود که بعد از مراجعه به اورژانس بیمارستان امام خمینی، او را بستری کردند، اما متاسفانه علارغم معطلی دو روزه در اورژانس بیمارستان، پزشک متخصص مغز و اعصاب نبود که مادرم را معالجه کند.

وی می‌افزاید: با پیگیری از مسئولان بیمارستان، جواب آن‌ها این بود که پزشک مربوطه به مرخصی رفته و بایستی صبر کنید تا فردا از مرخصی برگردد، تا این‌که با نماینده مجلس شهرستان تماس گرفتیم و او با پیگیری از بیمارستان گفت که پزشک متخصص مغز و اعصاب به خاطر تعویق در پرداخت حقوق، سر شیفت نیامده است.

وی ادامه می‌دهد: رفته رفته حال مادرم بدتر می‌شد که با التماس و دادن تعهد کتبی به مدیریت و نیروی انتظامی بیمارستان، مادرم را به بیمارستان سینای تبریز انتقال دادیم.

این فرزند اظهار می‌کند: با تحمل دوری مسیر و خطرات راه و جاده‌های ناهموار با رسیدن به بیمارستان تبریز، تیم فوق تخصص در آی سی یو با کادر مجرب به سرعت بیمار را تحویل گرفتند اما مادرم متاسفانه به هوش نیامده و اکنون هم وضعیت خوبی ندارد.

پدری که فرزندش از ناحیه کف پا دچار بریدگی شده بود، در گفت‌گو با ایسنا، می‌گوید: فرزندم را چند روز پیش به اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) بردم که متاسفانه علارغم گرفتن هزینه ویزیت، بعدا گفتند که پزشک متخصص اورتوپد نداریم و به اجبار بیمار را به شهرستان مراغه انتقال دادیم.

نیاز مبرم به استقرار پزشک متخصص داریم

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب در این راستا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که تمامی اقدامات لازم برای جذب پزشک متخصص انجام گرفته است، گفت: در حال حاضر و با کمبود پزشک متخصص، بیمارستان بناب نیاز مبرم به استقرار پزشک متخصص دارد و دانشگاه علوم پزشکی هم در تلاش است تا این نیاز را مرتفع سازد.

به گزارش ایسنا، شهرستان بناب دارای دو اورژانس بیمارستان و پنج درمانگاه شبانه روزی هست که متاسفانه جواب گوی رضایت مردم بناب در ارائه خدمات پزشکی نیست.انتهای پیام/ ذاکر احمدزاده http://www.akhbarbonab.ir/?p=2780(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

- پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تالاب قره قشلاق جاذبه‌ای جالب و دیدنی در شهرستان بناب

جاذبه‌های طبیعی آذربایجان شرقی هر گردشگری را به وجد می‌آورد از این رو با ما همراه باشید و درباره تالاب قره‌قشلاق جاذبه‌ای جالب و دیدنی در بناب بیشتربدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 17 =