جمعه 10 فروردین 1403

جراحی یکی از عوارض نادر و خطرناک سنگ های کیسه صفرا در بناب

جراحی یکی از عوارض نادر و خطرناک سنگ های کیسه صفرا در بیمارستان امام خمینی بناب انجام شد.

اخبار بناب/ دکتر وحید رضائی که سرپرستی تیم این جراحی را برعهده داشت افزود: بیمار آقای ۵۶ ساله با علایم دردهای طولانی شکم، زردی چهره، عدم تحمل غذای خوراکی و تهوع استفراغ های مکرر به بیمارستان امام خمینی بناب مراجعه کرده بود.

وی گفت: این جراحی که بصورت اورژانسی و بیش از۴ ساعت طول کشید با استفاده از روش لاپاراسکوپی جداسازی چسبندگی های مشاهده شده که کیسه صفرا را دچار گانگرن و نکروز کرده و در محل مجرا با فشار سنگ های متعدد داخل آن روی مجاری صفراوی اصلی، باعث زردی بیمار شده بود انجام گرفت.

رضائی با اشاره به اینکه این سندرم یکی از عوارض نادر و خطرناک سنگ های صفراوی است و معمولا بصورت جراحی باز درمان میشود، افزود: در این بیماری ما به روش لاپاراسکوپی و با آزاد سازی تمام چسبندگی ها، بافت های فیبروز و بستن دقیق مجرا و شریان سیستیک، کیسه صفرا را از بدن بیمار خارج کردیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیمار با حال عمومی خوب به بخش منتقل شده افزود: ازهمکاران خوبم در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی بناب که نقش بسیار موثری در موفقیت این عمل جراحی داشتند جناب آقای دکتر مقیمی ، آقایان افشین گلشنی ، رضایی، مومنی، نوروزیان و خانم ها ودودفام، عونی و فتح اله زاده کمال تشکر را دارم.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

یک نظر

  1. خداقوت برمسئولانی که به فکر مدیریت بحران هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نه =