شنبه 1 اردیبهشت 1403

تالاب ها نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست و بقای زندگی ایفا می کنند

3571574 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

فرماندار شهرستان بناب گفت:تالاب ها نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست و بقای زندگی ایفا می کنند.

به گزارش اخبار بناب؛در این مراسم شهریار فتحی/با اشاره به ۱۳ بهمن ماه برابر با دوم فوریه که به عنوان روز جهانی تالاب نامگذاری شده است افزود: تالاب‌ها به عنوان یکی از اکوسیستم های فعال و حیاتی بر روی زمین نقش بسزایی در بقای زندگی و حفاظت از محیط زیست ایفا می‌کنند وی گرامیداشت این روز را فرصتی مغتنم شمرد تا از طریق جلب توجه افکار عمومی به موضوع تالاب، در صیانت و حفاظت از آن‌ها کوشیده شود.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بنابوی با اشاره به وجود تالاب قره قشلاق به عنوان بزرگترین تالاب اقماری دریاچه ارومیه با مساحت بیش از ۲۲ هزار هکتار و انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در شهرستان افزود:با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم از ظرفیت این تالاب در زمینه جذب و رونق بخشی به صنعت گردشگری در شهرستان استفاده بکنیم.
همچنین در این مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بر ضرورت حفظ و نگهداری حق آبه تالاب قره قشلاق تاکید کرد و اظهار داشت تالاب‌ها از شوری آب‌های زیر زمینی جلوگیری می‌کنند وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از معیشت‌های جایگزین از مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی جلوگیری شود.

http://www.akhbarbonab.ir/2261/(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۷ ۱۰ ۴۱ ۲۰ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

یادداشت/پیام تشکر دکتر وحید رضایی رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان بناب از مسئولان و مردم شهرستان بناب

دکتر وحید رضایی رئیس سابق بهداشت و درمان شهرستان بناب با پیامی از زحمات تمامی مسئولان شهرستان و مردم فهیم بناب تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =