شنبه 1 اردیبهشت 1403

ایران در آذربایجان با نام تبریز شناخته می‌شود

dsfr 53 1495917276 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: نام ایران در جمهوری آذربایجان با نام تبریز شناخته می‌شود و در کشور آذربایجان آمادگی برای حضور فعالان تجاری و اقتصادی تبریز وجود دارد.

اخبار بناب به نقل از آناج/ سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: نام ایران در جمهوری آذربایجان با نام تبریز شناخته می‌شود و در کشور آذربایجان آمادگی برای حضور فعالان تجاری و اقتصادی تبریز وجود دارد.

سید عباس موسوی در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: موانع توسعه روابط، در حال رفع شدن است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه ارتباطات مؤثر و بیشتر دو کشور ایران و آذربایجان باشیم.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به تهران، اظهار داشت: در تمام دیدارها بر روابط خوب و آینده دار دو کشور، تأکید و همچنین در خصوص بازسازی مناطق آزاد شده نیز بحث و گفت و گو شد. مسئولان جمهوری آذربایجان نیز علاقه‌مند به حضور فعال شرکت‌های ایرانی در بازسازی مناطق اشغالی قره‌باغ هستند.

سفیر جمهوری اسلامی در جمهوری آذربایجان گفت: مذاکرات در خصوص امضای موافقت‌نامه تجارت ترجیحی به مراحل پایانی خود نزدیک شده که به‌زودی سند نهایی آن امضا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی و دامپروری در مناطق آزادشده به دلیل آب و هوای مناسب فراهم است، گفت: حدود ۲۴ هزار هکتار جنگل در مناطق آزادشده باید احیا شود که معتقدیم شرکت‌های کشاورزی و دامپروری جمهوری اسلامی می‌توانند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند.

موسوی ادامه داد: در بخش کشاورزی و کشت فراسرزمینی نیز این آمادگی در مناطق آزادشده وجود دارد که می‌توان در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری آذربایجان از کشورهای دوست به خصوص ایران برای بازسازی مناطق آزادشده دعوت به مشارکت کرده که این موضوع به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ایران اعلام شده است.

در ارتباط تصویری مسئولان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، راهکارهای مشارکت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی استان در بازسازی منطقه قره‌باغ و همچنین توسعه همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی ایران با آذربایجان بررسی شد.

http://www.akhbarbonab.ir/?p=1638( لینک خبر)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

62281702 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

دستاوردهای سفر اول رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + شانزده =