جمعه 10 فروردین 1403

افزایش ۲۴۰ درصدی عضویت بانوان ورزشکار آذربایجان شرقی در تیم‌های ملی

معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از افزایش ۲۴۰ درصدی عضویت بانوان ورزشکار استان در تیم‌های ملی خبر داد.

افزایش ۲۴۰ درصدی عضویت بانوان ورزشکار آذربایجان شرقی در تیم‌های ملی

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های ورزش بانوان استان، اظهار کرد: سرانه فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده ویژه بانوان استان ۰.۸۴ مترمربع بوده و طی شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۴۲ هزار و ۹۲۹ بانوی ورزشکار در استان تحت پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به دعوت ۳۵ ورزشکار بانوی استان به تیم ملی طی شش ماه نخست سال، افزود: دعوت به اردوی تیم ملی این تعداد ورزشکار بانوی استان نسبت به سال گذشته افزایش ۶۶ درصدی دارد؛ هم‌چنین ۱۷ نفر از آن‌ها به عضویت تیم ملی درآمده‌اند که این عدد نیز رشد قابل توجه ۲۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی از انجام ۲۲ مورد اعزام ورزشکاران استان به مسابقات جهانی و آسیایی خبر داد و اظهار کرد: بانوان ورزشکار استان در رشته‌های تکواندو، تیر و کمان، بدمینتون، قایقرانی، والیبال، هاکی، فوتبال، دوچرخه سواری، شمشیربازی، تنیس خاکی و دو و میدانی نابینایان در مسابقات جهانی و آسیایی طی سالجاری به رقابت پرداختند که سهم آن‌ها از این رقابت‌ها، دو مدال طلا، شش مدال نقره و هفت مدال برنز بوده است.

جاویدان ادامه داد: سه داور بانوی استان نیز برای مسابقات جهانی و آسیایی در رشته‌های تنیس روی میز، قایقرانی و تکواندو طی این مدت اعزام شده‌اند؛ هم‌چنین لیلا سخایی فر از آذربایجان شرقی به عنوان مربی تیم ملی تیروکمان و سرگل علیزاده  به عنوان کمک مربی تیم ملی والیبال بانوان کشور فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص سایر موفقیت‌های بانوان ورزشکار استان در سالجاری، تشریح کرد: نسیم میرزایی به عنوان بازیکن برتر میدان در مسابقات قهرمانی آسیا هاکی داخل سالن و محدثه زلفی، خانم گل تورنمنت کافا فوتبال انتخاب شده‌اند. 

وی در خصوص موفقیت بانوان ورزش استان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیز گفت: فرزانه عسگری در رشته تیر و کمان، مدال نقره انفرادی و طلای تیمی را کسب کرده و اعظم بختی، مهسا پوررحمتی و پریا ماهرخ سه ورزشکار رشته شمشیربازی موفق به دریافت مدال برنز انفرادی و نقره تیمی شده‌اند. آیتک سلامت نیز مدال نقره تیمی در رشته والیبال را دریافت کرده است.   

معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان شرقی میزبان شش مسابقه کشوری در رشته‌های دوگانه، اسکواش، تیر و کمان، هندبال، شطرنج و دوچرخه سواری بوده و اردوی تیم ملی‌های ملی بانوان شمشیربازی، هندبال، اسکواش و بدمینتون بیماران خاص در این استان برگزار شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های همگانی امور بانوان اداره کل ورزش استان، اظهار کرد: تعداد ۲۰۰ برنامه در حوزه همگانی از جمله همایش‌ها، جشنواره‌ها، پیاده روی، کوهنوردی و … با مشارکت بیش از ۴۰ هزار بانوی خانه دار، شاغل دستگاه‌های اجرایی، کودکان و اقشار خاص در استان برگزار شده است؛ اجرای جشنواره ۵۰۰۰ نفری ورزش‌های تطبیقی محله محور با حضور تمامی ایستگاه‌های صبحگاهی، پیاده روی و هیات‌های ورزشی و شاغلان دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های اداره کل ورزش استان در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲۰ برنامه فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، عفاف و حجاب و خلاق مدارانه در استان، افزود: طرح ملی پارک گام، جشنواره فراغت با ورزش ویژه شاغلان دستگاه‌های اجرایی، جشنواره فراغت با ورزش ویژه زنان خانه دار، جام نشاط و تندرستی، جشنواره ورزش‌های تطبیقی محله محور، سنجش قامتی زنان و دختران روستایی، پیرامید، طبیعت گردی و جشنواره “دا” از جمله برنامه‌های متنوع امور بانوان اداره کل ورزش استان است که در سال جاری به اجرا درآمده است.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

62281702 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

دستاوردهای سفر اول رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شش =