پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آل‌هاشم: برای حل مشکل دریاچه ارومیه از ظرفیت دانشگاهها و دانش بنیان ها استفاده شود

امام جمعه تبریز گفت: وضعیت دریاچه رو به نابودی است و ما می‌خواهیم جدی به این مسئله ورود شود ، اقدامات انجام داده شده و در حال اجرا و مشکلات برای مردم توضیح داده شود و برای حل مشکل از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نیز استفاده شود.

آل‌هاشم: برای حل مشکل دریاچه ارومیه از ظرفیت دانشگاهها و دانش بنیان ها استفاده شود

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از فارس؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار با علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: بنده شخصا بار‌ها و بار‌ها بویژه از تریبون نماز جمعه درخواست سفر وزیر نیرو به استان برای توضیح اقدامات درباره احیای دریا چه ارومیه را خواسته‌ام، ولی متأسفانه توجهی به درخواست بنده نشده است و در این زمینه از دولت گلایه دارم.

وی افزود: وضعیت دریاچه رو به نابودی است و ما از شما می‌خواهیم جدی به این مسئله ورود کنید تا زندگی مردم دچار مشکل نشود.

امام جمعه تبریز گفت: مردم باید در این زمینه اقناع شوند و اقدامات انجام داده شده و در حال اجرا و مشکلات برای مردم توضیح داده شود و برای حل مشکل از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نیز استفاده شود.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم مسئله دریاچه ارومیه را یک دغدغه و تکلیف ملی بیان کرد و گفت: دولت برای حل مشکل دریاچه اهتمام جدی دارد و در تلاشیم با اتمام تونل کانی سیب ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه شود و انتقال پساب تصفیه خانه‌های تبریز و ارومیه را از ۶۵ به ۱۲۰ میلیون متر مکعب برسانیم.

وی اضافه کرد: مقرر بود در ۲۲ بهمن پارسال رئیس جمهوری سد کانی سیب را افتتاح کند اما به نتیجه رسیدیم که تونل آب انتقال باید تعمیر شود که اگر تعمیر نمی‌شد، تمام هزینه‌ها از بین می‌رفت. 

سلاجفه یادآوری کرد: تکمیل تصفیه خانه‌های شهرهای پیرامونی دریاچه ارومیه ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت در سال ۱۴۰۱ آن را تأمین می‌کند و وزیر نیرو هم قول داده از این پروژه ها حمایت کند.

 وی افزود: از وزیر نیرو پرسیدیم چرا حقابه را رعایت نمی‌کنید؛ با شماره نامه‌ها بازی نکنید؛ ریاست جمهوری هم بر این موضوع تاکید کردند چرا که این دولت به دنبال روش‌های عملیاتی است.

 معاون رئیس جمهور گفت: فاز دوم طرح دریاچه ارومیه نرم‌افزاری است اما آب فاضلاب، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی باید پای کار باشند، این پروژه سرمایه ملی کشور است و اعتبارات کافی تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با طرح این سوال که دریاچه ارومیه را چه کسی به این روز رسانده است، توضیح داد: اگر آمار و ارقام مربوط به تغییر کاربری در اراضی پیرامون آن را بررسی کنید، می‌بینید که مردم شریف استان‌ها پای تمام اقدامات نظام هستند و تاوان مدیران را می‌دهند.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

62281702 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

دستاوردهای سفر اول رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 5 =